Rollespill spill ( rollespill ) fortsetter å øke i popularitet . Som i alle ting , er det noen som er store, noen som er forferdelig, og mange i mellom . Det finnes en rekke spill maker programmer tilgjengelig, inkludert ett med det navnet. Hver har unike egenskaper , men alle har en ultimate målet : å produsere et rollespill. Denne opplæringen vil ikke ta noen spesiell programvare , men er en generell guide for å produsere et rollespill spillet. Lær å skrive GML
skriving av rollespill er i GM koden språket. Selv om alle spillets maker programvare gir deg fremgangsmåten for å lage enkle spill uten kunnskap om GML , disse er ikke spill som vil holde en spillers interesse. Slik skriver du en god RPG som utvikler en historie eventyr, gir interessante sideoppdrag , og setter spilleren i rollen , må du være i stand til å skrive GM -kode.
Rollespillene har en historie
en vanskelig, men ikke umulig oppgave i å utvikle et rollespill er å skrive historien . Det må ha en begynnelse og en slutt , og sist for et par timer ( normal spillet spilletid ) . Det må være interessant og troverdig , selv om det er fantasy i en verden av skaperverket ditt . Din historie må gi helten din et hovedmål . Selv om du kan sende ham /henne ut på ulike oppdrag , må det primære målet være den ultimate fokus.
Plan Your Game
Når du har en historie , er den viktigste prosessen i å utvikle en god RPG planlegging . Du må utvikle en verden med steder, byer og landsbyer , trær , åser og fjell , veier og realistiske karakterer som vil samhandle . Før du noen gang åpne game maker programvare , bruke en teksteditor eller et tekstbehandlingsprogram for å skissere spillet historien grundig , og skrive samtaler som finner sted mellom figurene dine .
Bruk en grafikk program for å lage et kart over din verden . Å ha denne visuelt kart hendig mens du programmerer din spillet vil hindre feil. Du bør bruke samme praksis for hver av byene og steder du utvikler i din verden .
Hero, Enemies , og Friends
Heroes and Monsters
Du kan legge til eller trekker som du utvikler , men under planleggingen , bør du nevne dine karakterer og planlegge hva slags interaksjon finner sted . Nevn de fiender av heltene dine og planlegge sine styrker og svakheter. Bestem de defensive og offensive verktøy heltene dine vil har til rådighet , og når og hvordan de vil motta disse verktøyene .
Plan som vil hjelpe helten din nå sine primære og sekundære mål , og hvordan de vil gjøre det . Planlegge hva motstandere vil være vanskelig eller umulig å beseire , og hvis mulig , hvilke alternativer vil være tilgjengelige
Plan NPC-er ( ikke- spillbare figurer ) . Disse vil være karakterer som dukker opp gjennom hele historien som er ikke- spillbare, men har noe å si når helten møter dem . Disse tegnene kan gi ledetråder og tips til spilleren .
Sette det hele sammen
Når du har oppnådd alle prosjektene som er nødvendige på planleggingsstadiet , åpne game maker programvare og begynne selve utviklingen . Du vil endre en motor følger med, eller utvikle en original en . Hver annen Programmet tilbyr ulike sprites å bruke i spillutvikling , og i mange tilfeller , muligheten til å forandre dem til suite dine behov .