Marvels vegg - gjennomgang, superhelt Spider -Man er en tegneserie -bok -ikonet , og har dukket opp i mange medier , fra fjernsyn og filmer til bøker og videospill . " Spider -Man : Friend or Foe " er en av de mange videospill til funksjonen eventyrene til alles favoritt web - slinger . Kombinere stilig handling , web - stropping krefter og tongue-in -cheek humor , " Spider -Man : Friend or Foe " kan være et morsomt spill , men det er avlyttet med mange problemer som skjærer inn i den totale nytelse. Spider -Man : Friend or Foe
Spillet finner Spider -Man blir kontaktet av SHIELD regissør Nick Fury å finne ut hvem som er hjernevasking super- skurker med bruk av brikker fra samme meteoren som ga Spider -Man sin sorte , symbiotisk dress. Som Spider -Man , lag deg opp med andre kriminalitet - jagerfly som Black Cat og Iron Fist å beseire den super - skurker og til slutt kjempe hovedmannen .
Problemet med disse team- ups er at , selv om du komme til å veksle mellom Spider -Man og hans partner når du vil, er partnerens evner svært begrenset. Etter hvert som historien utvikler seg og flere allierte kommer til å hjelpe Spidey , er det lett å føle seg lurt, siden du ikke kan nyte å spille dine favoritt super - helter eller til og med skurkene på samme måte som du kan med Spider -Man , så det er liten grunn å gjøre overgangen
multiplayer og Online
konseptet bak . " Spider -Man : Friend or Foe " ville ha gjort for utmerket multiplayer action , mye som andre lag - basert, Marvel videospill som " Marvel Ultimate Alliance" og " X-Men Legends . " Men dette kommer til kort på grunn av de begrensede evner av de andre spillbare figurene . Det er heller ingen online multiplayer gameplay, noe som er ekstremt urovekkende med tanke på innholdet i spillet . Mangelen på multiplayer online gameplay begrenser replay verdien av tittelen.
Vanskelighetsgrad
Spillet har kun ett vanskelighetsgraden, som tilsynelatende er satt til lett . Mangelen på ekstra vansker reduserer også replay value . Ifølge Internet Gaming Network ( IGN ) gjennomgang av spillet skrevet av Ryan Geddes , er gameplay så enkelt at når du spiller et spill for to spillere , en enkelt angrep knapp tillatt for seiling lett gjennom nivået. I et annet tilfelle ble Geddes spille med en annen spiller og de to valgte øya -tema nivå , der spillingen foregår på toppen av en klippe der bølge etter bølge av fiender , kjent som Phantoms , gyte. Spillerne forlot spillet til å kjøre på egen hånd i 30 minutter , bare for å gå tilbake å se at ikke bare var deres tegn fortsatt i live, men alle fiender hadde drept seg selv , tilsynelatende ved å falle utfor stupet .
grafikk og kontroll
spillet bruker en type celle - skyggelagte grafikk som gir et stilig utseende , men kommer til kort i leveransen. Nivåene og fiender har lignende design , med bare små forskjeller som du spiller fra sted til sted . PlayStation 2 og Wii versjoner syntes å kjøre saktere enn PC og Xbox 360-spill , og grafikken for disse versjonene synes uklar og med taggete kanter . Spillet lider også av kamera kontroll problemer . Tegn er kjent for å forsvinne bak blinde vegger og teksturer .
Tech - Tokens
Spillet tillater spilleren å samle tech - tokens ved å beseire fiender og bryte gjenstander , da bruke dem til å oppgradere evner , noe som gjør sine karakterer sterkere. Spillere også miste tokens når de dør . Selv om dette virker som en flott mulighet til å intensivere gameplay , er det ikke , siden spillet er så enkelt at oppgraderte evner er ikke nødvendig, spesielt med tanke på at de ikke kan brukes i sjefsdueller . Spillere har også ubegrenset liv, så tapet av tokens når du dør gir liten mening , siden du ikke mister noen fremgang .