spill utvikling kan være en tidkrevende og utfordrende affære , selv for de opplært i informatikk. Kommersielle spill er skapt av store grupper av kunstnere , forfattere , nivå designere, lydteknikere og programmerere fra flere spesialiteter , fra grafikk til kunstig intelligens . Komme i gang i spillutvikling som en amatør kan derfor være en skremmende oppgave. Instruksjoner
en
Bestem hva slags spill du ønsker å gjøre . Dette er opp til deg , og vil påvirke hvordan du jobber innenfor senere trinn . Sannsynligvis den slags spill du vil ønske å gjøre er også den type spill du liker å spille . Hvis du er en fan av førstepersons skytespill , så har du sannsynligvis drømmer om å lage din egen Doom eller Counterstrike . Hvis du er en RPG fan , vil du bygge din egen Final Fantasy eller Baldur Gate .
2
Bestem hva aspekt av spillet utviklingsprosessen interesserer deg . Ingen kan være best på alt , og noen av oss egentlig ønsker å prøve. Hvis du er en artist , så tanken på å tilbringe utallige søvnløse netter skrive gåtefullt over pekeren aritmetikk og prøver å bestemme om du vil gå for den enkle O [ n2 ] algoritme eller mer minne - intensive og komplisert å implementere og feilsøke, men raskere , O [n log n ] algoritmen er kanskje ikke det du hadde i tankene . Mens en programmerer vil bli glad ved tanken , men mangler den minste anelse om hvordan å gjøre hans grafikk overgå Pac -Man nivå .
3
Velg et språk eller en motor. Dette vil avhenge av svaret på de to første trinnene . Hvis det er programmering som interesserer deg, kan det være lurt å stupe rett inn med Python pluss pygame , Java med LWJGL , eller C + + . Hvis du er en artist og inn i rollespill , kanskje RPG Maker XP , Game Maker eller RPG Toolkit være mer opp smug , eller kanskje til og med BlitzMax . Hvis du liker eventyrspill , kanskje du kan starte med Inform 7.0 eller Adventure Game Studio . Det er få feil svar på dette stadiet av spillet.
4
Lær dine verktøy og feste med dem . Det er et gammelt ordtak : "Det er en fattig arbeider som klandrer hans verktøy . " Spillutvikling er en vanskelig bedrift, og uansett motor eller språket du har valgt vil ha sine fordeler og ulemper. Det vil alltid komme et punkt når du arbeider med et verktøy når du oppdager at en rival, inkompatible verktøyet gjør en gitt oppgave noe enklere.
5
Start enkelt . Hvis du ønsker å gjøre et første - person shooter , ikke satse på en Crysis -killer på ditt første spillet: Målet for en morsom liten Doom klone. Hvis du ønsker å lage et rollespill , ikke satse på en hundre timers episk som vil ødelegge Final Fantasy . Målet for en morsom dungeon crawl å redde prinsessen . Dette gir deg en sjanse til å lære dine verktøy , for å bevise for andre utviklere at du kanskje må slå seg sammen med senere at du er ekte , og for å gjøre feil før du starter din mesterverk. Aldri gi opp drømmen din , men forstår at ingen mesterverk noensinne var en kunstners første maleri .