Nivå design er en viktig del av spillet designprosessen. Uansett hvor god gameplay eller grafikk , nivået en spiller står overfor avgjør en stor del av spillerens glede av spillet . En dårlig utformet nivå kan være frustrerende i beste fall , og et spill drapsmann i verste fall. Så for å designe et spill nivå som fanger opp og vedlikeholder spillernes oppmerksomhet , og samtidig la dem med en følelse av prestasjon fra ferdig, bør du gjøre deg kjent med teknikker som brukes til å lage et nivå en suksess . Opplæringen Emner
Nivå design er mer enn å lage et kart. Godt nivå design krever at du være kunnskapsrik av alle aspekter av spillet som du oppretter nivået. Level design tutorials vil gi deg den komplette bredden av kunnskap .
Veiledning i så ulike fag som pre - produksjon planlegging, arbeidsflyt , originalitet , pacing og historien elementer . Alt som går inn å gjøre en god kamp er involvert i å lage et godt nivå for det spillet og vil bli dekket av tutorials .
Tutorial typer
p Det er to grunnleggende opplæringen typer du kommer over når du søker etter spillet level design tutorials . De som arbeider med level design teori , og de som arbeider med level design program . Teori tutorials tendens til å gå inn i funksjonene til spillet nivåer . Det er lurt å studere disse for å finne ut de ulike mål å strekke seg i design. Ting liker , hva som skal inkluderes i et nivå basert på spilltype blir designet for , og hva de skal legge vekt på i et design er begge temaer vidt dekket i tutorials rettet mot spillet level design teori .
For selve nøtter og bolter med spilldesign , vil du ønsker å oppsøke disse tutorials rettet mot design program . Disse veiledningene vil dekke alt fra 3D-objekt og karakter design for spill til hindringer og oppsett. Du kan finne programmet tutorials som er spill-spesifikke , som dekker level design for allerede eksisterende spillmotorer som Unreal Engine 3 brukes for slike spill som « Gears of War » og « Bioshock ». Eller du kan finne anvendelse tutorials som dekker generelle level design teknikker som kan brukes i enhver spillmotor .
Opplæring Steder
Guider kan vanligvis finnes på nettsteder som spesialiserer seg et enkelt spill eller spillmotor . Half -life level design tutorials kan være plassert på The Valve Developer Community Site , for eksempel. Eller du kan finne tutorials gjennom nettsteder viet til 3D- modellering og animasjon , som 3DBuzz.com eller CGSociety.com ( se Ressurser ) . Overalt der folk som er interessert i level design samles og kommunisere, vil du sannsynligvis finne en liste over filer dedikert til deling av ideer gjennom bruker -laget tutorials .