Animerte spray i Counter - Strike Source lage perfekte lokkeduer for de som ønsker å lure andre spillere til å kaste bort ammunisjon og tid mens de sende distrahert spillerne . På grunn av dens effektivitet , har det blitt et nødvendig tillegg til en spiller arsenal. Gjør din egen animerte spray er en enkel prosess, som krever noen få enkle å bruke programmer og litt kreativitet for å trekke av. Resultatene vil være din egen personlige emblem som gjør at dine medspillere vet på et øyeblikk som var der før dem , og som kan være sikte på ryggen. Opprette Grafisk
å opprette din Counter - Strike Source animasjon spray, må du begynne med å lage flere bilder, størrelse 128 x 128 piksler stor . Lage en serie med bilder som viser animasjonen progresjon , sparer hver progresjon bildet som en TGA -fil . Antall filer du kan ha danner animasjon i stor grad avhengig av kompleksiteten av filen blir manipulert . Jo større den lagrede filen størrelse, jo færre du kan ha i den endelige animasjonen . 5-8 animerte rammer er det vanlige nummeret som brukes .
Animere bildet ditt er bare et spørsmål om litt justering av innledende bildet for å gi illusjon av bevegelse. Du kan gjøre dette ved hjelp av et grafikk program som Adobe Photoshop eller Paintshop Pro til å jobbe med et bilde i lag , flytte et lag litt fra den opprinnelige posisjonen , deretter lagre den nye posisjonen som en progresjon i animasjonen.
import til Counter - Strike
Før du begynner innførsel prosessen , må du laste ned den animerte teksturen omformer som konverterer dine TGA filer til VTF -filer for Counter - Strike . Filen , ' new_working_vtex.rar , " kan bli funnet på The Game Tilpasning Network ( se ressurser).
Flytt TGAs du har opprettet i den animerte mappen i Half -Life 2. katalogen på HL2 /materialsrc /animert. Gi nytt navn til filene i ønsket animert for å spray001.tga , spray002.tga , spray003.tga , etc. opp til antallet som benyttes . Pakk teksturen omformer inn i denne katalogen , også.
Åpen den spray.txt filen ved hjelp av en tekst editor og finne endframe verdi , og erstatte denne eksisterende verdi med det totale antall bilder du har for animasjonen. Kjør VTeX converter, convert.bat , som vil endre TGA filer til en enkelt VTF fil , lage animert spray logo . den nye filen vil vises i katalogen HL2 \\ materialer \\ animerte . Flytt denne VTF -fil sammen med VMT filen i katalogen til katalogen ligger på brukernavn Ditt \\ Counter-strike source \\ cstrike \\ materialer \\ VGUI \\ logoer .
bilder Bruke spray
Start spillet , og din nye spray vil vises som et alternativ kan du velge fra nedtrekksmenyen. logoen vil ikke fremstå som en animert spray i innstillingsmenyen , og hvis du har endret det midt i spillet , vil du ikke være i stand til å se den nye spray før du har sluttet seg til serveren , som egendefinerte spray ikke blir sendt til en server bortsett fra i det øyeblikket du delta. Enhver spray som brukes i spillet må være mindre enn 120KB i størrelse , så hvis filen er større du kan ha å gjøre om animasjon ved hjelp av færre bilder i animasjonen . du kan også endre pixel størrelsen på bildene som brukes til å lage animasjonen for å øke antall rammer mulig. støttet bildestørrelser er 256 x 256 piksler, 128 128 x , 92 x 92 og 64 x 64 .
bilder