Video spilldesign er en av de tøffeste jobbene i verden til å gjøre akkurat, fordi det er så mange kritikere . Du kan utvikle et spennende spill for web og i noen få dager har millioner av mennesker lek og kritikk spillet ditt. Holde noen enkle ting i tankene vil sikre at du slipper et kvalitetsprodukt hver gang . Kjenn ditt publikum (Research )
Hvem er spillet beregnet for ? Hvis du bygger en Doll House simulering spill for jenter i alderen 7-14 , har du sannsynligvis ønsker å unngå å sette i alvorlige referanser om dagens politiske stridigheter i utlandet. Den beste måten å vite hva publikum liker er å se etter dagens populærkultur at demografiske er interessert i. Gjør litt research på store nettsteder eller i magasiner som retter seg mot publikum . Vær særlig oppmerksom ikke bare til innholdet, men til reklame. Reklamebyråer bruker millioner på millioner av dollar i forskning - det er ingen grunn bør du ikke dra nytte av det
spille ditt eget spill , og la andre Play ( Beta Testing)
< . br >
Du må sørge for å fullstendig spille gjennom spillet flere ganger før den slippes for allmennheten . Vær på utkikk etter tekniske problemer samt områder som du bare ikke vurdere det gøy . Det bør være noe å trekke spillernes oppmerksomhet hvert 30. sekund eller så å holde dem interessert , og en stor begivenhet hvert femte minutt. Sørg for å tillate en lukket gruppe av venner eller kolleger å spille spillet så godt og gi deg tilbakemelding i løpet av prosessen - . Flere øyne er alltid bedre når vi leter etter glitches
Hold It Simple (User Interface )
spillet kan være så spennende og så komplisert som dine kunnskaper om programmering og fantasi , men en ofte oversett område av design som kan ødelegge et spill, noe som gjør det uspillbar , er dens kontrollere ordningen. Hvis du arbeider på en konsoll spill , ønsker du å gjøre kontrollene så intuitive som mulig. Du kan gjøre dette ved å se på andre spill som ligner på din og bruker en lignende ordning . De fleste førstepersons skytespill bruker nesten nøyaktig den samme ordningen (basert på konsollen type) for svært god grunn: Det gjør det føles kjent for spilleren og forbedrer sin erfaring