En datamaskin skjult objekt spillet er en digital versjon av de finne - et - bilde spill som finnes i barnas magasiner. Du søker et stort bilde for flere mindre elementer, for eksempel en baseball eller en paraply , gjemt et sted på siden . Ved hjelp av tilpassede kunstverk og en av flere programvarepakker , kan du lage dine egne skjult objekt-spill for å selge eller dele på nettet og også velge en plattform for distribusjon. Du trenger
Et velutstyrt Mac eller Windows PC
Custom kunstverk
Game- bygning eller programmering programvare
Vis flere instruksjoner
en
utvikle et tema for skjult objekt spillet. Dette bidrar til merkevaren din spillet , potensielt økende erkjennelse . Populære temaer inkluderer mord mysterier , gotisk skrekk, viktorianske og film noir .
2
Konstruer en fortelling eller historie linje for spillet ditt. For eksempel kan hver skjerm representere en scene i en skattejakt over tid eller ett ben i et løp rundt om i verden . Denne fortellingen holder spilleren er interessert i å fullføre spillet ved sakte fremmarsj historien med hver fullførte oppgave .
3
Lag din egen gjenstand eller finn en kontrakt artist å fullføre kunstverk for deg. I tillegg til flere bakgrunnsbilder , trenger du dusinvis av gjenstander å gjemme seg i de ulike scenene .
4
kjøpe og installere et spill -building eller programmering programvarepakken. Populære plattformer inkluderer Adobe Director , Adobe Flash, BlitzMax , Game Maker og Multimedia Fusion.
5
hver pakke har forskjellige instruksjoner og trinn for å utvikle selve skjult objekt spillet. Noen, for eksempel Adobe Director , er ment for erfarne programmerere , mens andre , som for eksempel Game Maker , er bedre egnet til nybegynnere designere .
6
For de mindre erfarne programmerer, programvare, for eksempel Multimedia Fusion tilbyr en enklere alternativ . I disse pakkene , lage et spill skjermen ved å importere en av dine større bilder som bakgrunnsbilde .
7
Legg de enkelte elementene for å bli skjult i bildet som separate objekter . For hvert element, vil du tilordne egenskaper basert på programvaren som identifiserer den som en skjult objekt . Du kan også legge til spesielle egenskaper, for eksempel bonuspoeng for vanskelige å finne gjenstander .
8
Når de enkelte scenene er fullført, vil programvaren gå gjennom sekvensering scenene dine i riktig rekkefølge og legge mellom - scene bilder eller tekst (kalt " scener " ) for å hjelpe forhånd fortellingen.
9
Fullfør spillet ved å legge til en introduksjon og instruksjoner til begynnelsen og en avsluttende scene . Innføringen bør begynne historien og forklare hensikten med spillet. Den avsluttende bør tilby spilleren en tilfredsstillende konklusjon , og kanskje en naturlig overgang til en oppfølger spill.
10
programvarepakken vil hjelpe deg å kompilere spillet til en Web -ready format , for eksempel en Flash filen. Dette er spillet fil for å distribuere til venner eller nettsteder .
11
Test din ferdig spill med flere venner for å sikre klarhet i retninger og brukervennlighet . Hva kan være fornuftig for deg er kanskje ikke så klart for en første gang spiller.
12
distribuere spillet ditt online gjennom din egen nettside eller gjennom anmeldelse eller spill- innsending områder som Jay Er Games ( Jayisgames.com ) eller Big Fish Games ( Bigfishgames.com ) . Disse nettstedene vil enten gå gjennom spillet og bidra til å drive trafikk til din egen hosted nettsted eller vert det for deg med andre lignende spill , slik at besøkende stemme og vurdere spillet for andre spillere .