Opprette et dataspill tar fantasi og kreativitet mer enn enn datakunnskaper for å utvikle det. Hvis du vil lage dine egne dataspill , kan du selv om du ikke vet noe om datakode eller grafisk design. Det er nok av design verktøy tilgjengelig som vil lage spillet sprites og handlinger for deg . Alt du trenger er fantasien deretter bruke et spill verktøy program for å bringe spillet til liv på datamaskinen. Du trenger
Blyant og paperComputer spilldesign verktøy
Vis flere instruksjoner
utvikle spillet
en
Velg type spill , eller sjanger , som du ønsker. Dette kommer helt an på hva dine favorittspill er . Eksempler inkluderer slåss kamp, eventyr, skyting , puslespill eller rollespill .
2
Design hele spillet i hodet ditt , og deretter overføre den til papir for et visuelt hjelpemiddel . Begynn med spillets tema og skape hovedpersonene . Skriv ut spillets historie , mål og tiltak og verden eller sette det foregår i.
3
Last ned og installer et spill lage program til datamaskinen din . Disse " Rapid Application Development " verktøy kartlegge alt du trenger for å bringe spillet til liv. Noen er gratis å laste ned og noen kan spesialisere seg i ditt spill sjanger . Studer programmet tutorial grundig før du begynner.
Opprette spill
4
Skap bilder du trodde opp for spillet ditt ved hjelp av programmet. Bruk programmets meny og kommandoer for å lage sprites og lyder for å representere objekter og lyder i spillet . Programmet bør ha " sprites " og " lyder " alternativer, der du kan velge pre -designede sprites og lyder i programmet eller laste opp bilder og lyder for å lage dine egne.
5
Bruk "objekter " muligheten til å legge ut alle dine spillets bevegelser og konsekvenser innenfor historien sin . Her vil skape "events ", som er ting gjort i spillet som spilleren trykker på en tast eller gjenstander samspill , deretter koble dem med "handlinger ", som er oppstår det fra hendelser som et tegn bevegelse , en lyd som oppstår eller har en konfrontasjon finner sted.
6
Utvikle spillets hendelser i "objekt -egenskaper" skjerm. Klikk på " event" -knappen og velg mellom valg av hendelser du har. Ditt valg vil vises i " events "-vinduet.
7
Velg fra listen over handlinger som bør være til en side på "objekt -egenskaper" skjerm. Dra det du vil ha inn i " handlinger " vinduet for å koble den med arrangementet du opprettet .
8
Legg "rom" at "objekter" vises og " handlinger " og " events " vil oppstå. Velg " rom " og du bør få opp et vindu med en firkantet rutenett på det . Det inkluderer også kategorier som liste alle dine gjenstander og bakgrunner . Plasser objektet og sprites bakgrunn innenfor grid å lage layout av spillet .
9
Lagre fullført spillet inn i en fil på datamaskinen din . Kjør filen for å spille spillet .