Barn i dag er tiltrukket av skjermer, TV-skjermer , dataskjermer , håndholdte spill skjermer ... og mange klasserom er nå velsignet med noen form for projeksjon skjermen . Lær hvordan du oppretter en spørreprogram - stil gjennomgang spillet ( Jeopardy! for gammel for barna dine? Vil du bli millionær er like lett ! ) Ved hjelp av Microsoft PowerPoint 2007 for å lage en morsom gjennomgang spill som alle barna vil elske. Du trenger
En datamaskin med Microsoft PowerPoint 2007
En datamaskin - kompatibel projektor og projeksjon skjerm i klasserommet
Vis flere instruksjoner
en
Det første du vil gjøre når du utformer en PowerPoint spill for elevene er å plukke en iøynefallende design som vil fange og holde på oppmerksomheten deres . PowerPoint kommer med noen pre -set design som du kan ta plukke fra ved å klikke på " Design "-fanen øverst i vinduet etter å ha åpnet PowerPoint 2007 ( se bilde ) . Du kan også endre fargene på design ved hjelp av knappene under " Design "-kategorien .
2
fleste spill bruker en slags tabell over punkt verdier eller dollar som kan klikkes for å få opp spørsmål. For å sette inn en " Jeopardy ! " - Stil tabellen , må du klikke på " Insert " og klikk Du kan dra musen for å utheve det antallet rader og kolonner du vil ( se bilde "Table ". ), 6 av 6 passer ganske bra for klasserom game formål
3
Når tabellen er satt inn, må du forstørre det til å ta opp hele lysbilde, eller i hvert fall de fleste av . det. Utformingen vil være dekket for dette lysbildet, men ikke bekymre deg , vil det vises på spørsmålstegnene lysbilder. Bare klikk og dra i kantene på bordet for å forstørre det til den størrelsen du ønsker. Deretter kan du skrive inn de mørkere celler langs toppen av tabellen ulike catergories for spillet ( i tilfelle av dette bildet , trinnene i skriveprosessen ) . Også skrive punkt verdier (eller dollar, eller hva du vil ) inn i hver kolonne med celler . Vi vil legge til hyperkoblinger i et øyeblikk .
4
Du kommer til å ønske å gjøre teksten større og sentrer det i cellene for å gjøre det mer estetisk tiltalende ( barna elsker ting som ser bra ut ) . Marker alle cellene , og under " Hjem "-kategorien , kan du endre skrifttype , størrelse , og sentrer det ( se bilde ) . Spill med skrifttyper og størrelser til du finner noe du liker.
5
Du må opprette spørsmålet ditt glir før du kan koble til dem fra bordet lysbildet du nettopp opprettet . For å legge til en ny side i showet , bare høyreklikk i ruten til venstre under miniatyrbildet av lysbildet du jobber med . Velg Nytt lysbilde og et nytt lysbilde med ditt valgte design vil vises . Skriv ditt første spørsmål på den nye lysbilde ; . Vi vil koble til den fra bordet i et øyeblikk
6
å hyperlenke til dette lysbildet, nå , må du gå tilbake til din første lysbilde (den med bordet ) , utheve cellen i den første kolonnen , første rad ( i dette eksempelet , den første " 10 ") , og høyreklikk . Velg "Legg til link . " I vinduet som dukker opp, velg " Plassering i dokumentet " i den venstre ruten ( se bilde ) . Der kan du velge lysbildet du ønsker å hyperlenke til ( i dette tilfellet , Slide 2 ) , og en forhåndsvisning av det vil også dukke opp på høyre side. Klikk " OK ", og du har en hyperlink !
7
hyperkoblet tekst vil nå være en annen farge enn den andre teksten , og understreket. Hvis du høyreklikker den, kan du velge å "Gå til link " og du vil bli brakt til lysbildet du har hyperkoblet til . Nå, mens du spiller spillet , vil du sannsynligvis ønske å være i stand til å hoppe rett tilbake til bordet lysbilde fra spørsmålet lysbilde. For dette, vil du ønsker å sette et "hjem" hyperlink på alle spørsmål side som linker tilbake til lysbildet . Jeg foreslår å klikke på "Sett inn "-kategorien , velge "Shapes ", og klikke handlingen knappen som ser ut som et hus på bunnen ( se bilde ) . Du kan snu dette bildet i en hyperlenke til det første lysbildet ved å høyreklikke huset og gjenta trinn 6 , linke til lysbilde 1 . Du kan kopiere og lime dette huset på alle spørsmål lysbilde , og koblingen vil fungere så lenge du opprettet koblingen før du kopierer .
8
Lag dine spørsmål lysbilder ved å gjenta trinn 5 så ofte du trenger og opprette hyperlenker til hvert spørsmål ved hjelp av trinn 6, og du har fått deg en morsom, klikkbare, klasserom gjennomgang spill som barna vil elske ! Bryte elevene inn i lag og holde score for en motiverende utfordring de vil be om igjen ... og du vil være i stand til å tillate at med letthet ved å endre kolonnetitlene og spørsmål på lysbildene !