FPS Creator GameGood spilldesign er mer enn å kaste et par skurker og hauger av skatten i en hastig gjort kompleks . Akkurat som i alle andre media miljø , krever en god kamp en solid historie og troverdige karakterer . Programmerere bruke First Person Shooter ( FPS ) Creator til å fokusere på kvalitet game design over detaljert scripting. Instruksjoner
en
Begynn å utvikle historien for spillet ditt . Skurken er den viktigste karakterene i spillet . En god skurk inviterer spillere til å utfordre og beseire ham . Les heroisk fiksjon og analysere hver skurk motivasjon . Skurken kan være tragisk , hensynsløs, komisk eller en antihelt .
2
Design og definere helten din . Gi ham en detaljert opprinnelse. Svare på hvorfor han blir en helt, og hva er hans avgjørende øyeblikk . Velge hvem som skal være hans allierte i spillet . Skriv en kort oversikt for hver av dem. Opprettholde liten konflikt mellom helter og hans allierte. I gode spill, og med helter har egne agendaer .
3
anmeldelse FPS tilgjengelige spill pakker for spillet modeller og ideer . Skisser hovedpersonene . Skriv spillets historie og lage et storyboard for hvert spill nivå . Inkluder lys , puslespill , rom , feller og fiender . Kjøpe flere modell pakker for spillet ditt.
4
Oversett det første nivået i FPS Creator . Klikk på " Legg til ny Prefab " i Library -vinduet. Velg et objekt og dra det til den viktigste design -vinduet , og deretter legge alle rommene for ditt nivå.
5
Klikk på " Markers "-kategorien, nederst i biblioteket vinduet. Velg " Player Start" grønn pil. "R "-tasten roterer pilen. Venstre klikk for å plassere ikonet i spillet nivå .
6
Velg "Test Game" fra verktøylinjen menyen . Dra og slipp rom gjenstander inn i spillet nivå . Legg fiender og våpen til spillet nivå ved å klikke på " Entities "-kategorien . Fortsett med jevne mellomrom teste spillet. Spilldesignere vil finne feil i programmet ved hjelp av denne teknikken .