*
Bøker: Det er mange bøker som gir informasjon om hvordan dataspill lages. Noen populære eksempler inkluderer:
* "The Art of Computer Game Design" av Chris Crawford
* «Game Development Essentials:An Introduction to the Art of Game Design and Development» av Jeannie Novak og Bob Bates
* "Game Programming Patterns" av Robert Nystrom
* Nettressurser: Det er mange nettsider som gir informasjon om hvordan dataspill lages. Noen populære eksempler inkluderer:
* Gamasutra
* GameDev.net
* Den internasjonale spillutviklerforeningen (IGDA)
* Spillutviklingsforum: Det er mange fora der spillutviklere diskuterer arbeidet sitt og deler informasjon. Noen populære eksempler inkluderer:
* Reddits /r/gamedev-forum
* TIGForumene
* Unity3D-foraene
* Spillutviklingskonferanser: Det er mange konferanser hvor spillutviklere kan lære om de siste trendene innen spillutvikling og nettverk med andre utviklere. Noen populære eksempler inkluderer:
* The Game Developers Conference (GDC)
* Electronic Entertainment Expo (E3)
* PAX