Tittelen "verste spill på datamaskin" er svært subjektiv og kan variere avhengig av individuelle preferanser og kriterier som brukes for å bedømme spillkvalitet. Her er imidlertid noen få spill som har fått utbredt kritikk og ofte nevnes som noen av de verste spillene som noen gang er utgitt på datamaskin:
1. Big Rigs:Over the Road Racing (2003):Dette racingspillet var beryktet for sin morsomt dårlige fysikk, upolerte bilder og mange feil og feil. Det ble en internettsensasjon og nevnes ofte blant de verste spillene som noen gang er laget.
2. Superman 64 (1999):Dette spillet basert på den populære tegneseriesuperhelten møtte overveldende negativ mottakelse. Den led av dårlige kontroller, repeterende spilling, grafikk av lav kvalitet og flere frustrerende utfordringer.
3. E.T. det utenomjordiske (1982):Dette spillet, basert på den ikoniske filmen med samme navn, ble ansett som en av de verste og mest beryktede floppene i videospillhistorien. Det ble kritisert for sin repeterende natur, dårlige designvalg og generelle manglende evne til å leve opp til spillernes forventninger.
4. Ride to Hell:Retribution (2013):Dette action-eventyrspillet ble møtt med tøffe resultater for sitt forferdelige stemmeskuespill, uinspirerte kamp, kjedelige oppdrag og generelt dårlig kvalitet i alle aspekter.
5. Dødelige tårn (1995):Et annet notorisk dårlig spill, Deadly Towers, ble kritisert for sine klønete kontroller, repeterende spilling, frustrerende nivådesign og mangel på innovasjon.
6. Post 2 (2003):Mens den fikk en viss kultstatus for sin overdrevne vold og støtende innhold, har Postal 2 også blitt negativt mottatt for sin grove humor, repeterende spilling og mangel på polsk.
7. Daikatana (2000):Dette førstepersonsskytespillet hadde en enorm hype før utgivelsen på grunn av sin involvering av fremtredende industrifigurer som John Romero, men det falt til slutt på grunn av mange feil, dårlig spillmekanikk og uinspirerte nivådesign.
8. Hjemmefront:Revolusjonen (2016):Dette førstepersonsskytespillet opplevde betydelig tilbakeslag på grunn av dets tekniske problemer, repeterende spilling, mangel på engasjerende innhold og grunne historie.
9. No Man's Sky (2016):Til tross for å generere spenning med løftet om et enormt prosessuelt generert univers, møtte No Man's Sky i utgangspunktet alvorlig kritikk for sin mangel på meningsfylt innhold og repeterende spilling. Imidlertid har senere oppdateringer forbedret spillet betydelig.
10. Bubsy 3D (1996):Denne plattformspilleren møtte kritikk for sin daterte grafikk, repeterende nivådesign og frustrerende spillmekanikk. Det blir ofte husket som et godt eksempel på dårlig spilldesign under overgangen fra 2D til 3D-spill.