| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • WhatsApp
  • WordPress
  • Chrome
  • Discord
  • Amazon
  •  
    Datamaskin >> Software >> PC Games >> Content
    Hvordan sendes dataene fra datamaskinen eller gamimg-systemet til spilling av alle som spiller med?
    De nøyaktige detaljene om hvordan data sendes fra datamaskinen eller spillsystemet til andre spillere i et online spill kan variere avhengig av det spesifikke spillet og nettverksarkitekturen det bruker. Men her er en generell oversikt over hvordan det vanligvis fungerer:

    Klient-servermodell:

    De fleste nettspill tar i bruk en klient-server-modell der du (spilleren) anses som en "klient", og den sentrale datamaskinen eller serveren som koordinerer spillet er "serveren".

    1. Klientsiden:Nettverkskomponenter :

    - Datamaskinen eller spillsystemet har nettverksmaskinvare, for eksempel et nettverkskort (NIC) og en Internett-tilkobling.

    - Installert med spillet er programvarekomponenter som håndterer nettverkskommunikasjon.

    2. Etablere tilkobling :

    - Når du starter spillet og kobler til online-modus, oppretter klienten en nettverksforbindelse med spillets server. Dette gjøres vanligvis via Internett-tilkoblingen din.

    3. Datainnsamling og -pakking :

    - Mens du samhandler med spillet (f.eks. flytter karakteren din, skyter), samler klienten inn denne informasjonen og pakker den inn i datapakker.

    – Disse pakkene inneholder relevant informasjon om handlingene dine og spillets tilstand fra ditt perspektiv.

    4. Sende pakker :

    - Datapakkene overføres deretter fra klienten din til serveren via Internett-tilkoblingen din.

    - Frekvensen av disse overføringene avhenger av spillet og arten av handlingene du utfører.

    5. Serverside:Behandling og videresending :

    - Serveren mottar disse datapakkene fra alle tilkoblede klienter.

    - Den behandler pakkene for å oppdatere spilltilstanden, utføre beregninger og spore spillerinteraksjoner.

    - Serveren kan filtrere eller manipulere denne informasjonen for å sikre rettferdig spilling og forhindre juks.

    6. Pakkekringkasting og synkronisering :

    - For å opprettholde synkronisering mellom spillere, sender serveren deretter den oppdaterte spillstatusen tilbake til alle tilkoblede klienter.

    - Klienten din mottar disse pakkene og oppdaterer den lokale versjonen av spillet tilsvarende, og sikrer at alle spillere ser den samme gjeldende spillstatusen.

    7. Inndata og svar :

    - Mens du fortsetter å spille, sender klienten din kontinuerlig datapakker med inngangene dine (f.eks. bevegelse, handlinger) til serveren.

    - Serveren behandler disse inngangene, oppdaterer spillstatusen og kringkaster endringene til alle klienter, og skaper en delt virtuell verden.

    8. Forsinkelse :

    – Tiden det tar for datapakker å reise mellom klienten din og serveren, samt eventuelle behandlingsforsinkelser, kan introdusere en liten forsinkelse i det du ser på skjermen din sammenlignet med hva andre spillere opplever. Denne forsinkelsen er vanligvis kjent som "latency" eller "ping".

    – Å redusere ventetiden er avgjørende for jevn og responsiv online spilling, og det avhenger av faktorer som kvaliteten på Internett-tilkoblingen din og den fysiske avstanden mellom deg og spillserveren.

    Oppsummert innebærer nettspill en kontinuerlig utveksling av datapakker mellom klienten din og spillets server for å holde alle spillere synkroniserte og informert om spillets nåværende tilstand. Denne datautvekslingen er avhengig av Internett-tilkoblingen din og spillets nettverksinfrastruktur for å gi en sømløs og fornøyelig spillopplevelse for flere spillere.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage en Gameloft ID 
    ·Hvordan lage en Pelican - modded spill i Halo Trial 
    ·Hvordan tjene penger Online Med Games 
    ·Slik fjerner PokerStars Programvare 
    ·Force Feedback 2 Games 
    ·Slik spiller DOS -spill på Windows Vista 
    ·Hvordan legge til Bots i Counter - Strike 
    ·Hvordan lage et scenario ' Civilization IV ' 
    ·Bedrager for JTS Blocks 
    ·Slik kjører Crysis i 64 bits modus 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan konverterer jeg en ODP til en PPT 
    ·Sette inn sidetall i Word 
    ·Hvordan skjule historien for noen på Facebook 
    ·Hvordan avinstallere McAfee programvare 
    ·Er Facebook-portalen enkel å bruke for eldre? 
    ·Hvordan bruke Antivirus fjerner du en Resirkulerer Viru…
    ·Hvordan skrive ut konvolutter i MS Access 
    ·Hva betyr det ikke åpnes fordi den tilknyttede hjelpea…
    ·Slik Boot Clonezilla Live in VirtualBox 
    ·Hvordan slå av oppdateringer 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/