Du trenger ikke et spesifikt datasystem med doble grafikkadaptere for å lage XNA -spill. XNA er et rammeverk som kjører på toppen av .NET -rammen og bruker grafikkmaskinvaren som er tilgjengelig på systemet ditt.
Her er en oversikt over de viktigste aspektene:
hva du faktisk trenger:
* operativsystem: XNA ble designet for Windows og støttet Windows XP, Vista og 7. Imidlertid er den ikke lenger aktivt utviklet og er ikke kompatibel med moderne Windows -versjoner.
* Visual Studio: Dette er det integrerte utviklingsmiljøet (IDE) du bruker til å skrive XNA -spillkoden din i C#.
* .NET Framework: XNA er avhengig av .NET Framework, som gir grunnlaget for å kjøre spillmotoren.
* grafikkort: Du trenger et grafikkort med tilstrekkelig strøm til å håndtere gjengivelseskravene til spillet ditt. De spesifikke kravene vil avhenge av kompleksiteten i spillet ditt. Et moderne integrert grafikkort er vanligvis tilstrekkelig for enkle 2D -spill, men mer krevende 3D -spill kan trenge et dedikert grafikkort.
Dual grafikkadaptere:
Doble grafikkadaptere er ikke et krav for å utvikle XNA -spill. De kan være fordelaktige i visse scenarier:
* high-end gaming: Hvis du utvikler et veldig grafisk intensivt spill, kan dual grafikkort øke ytelsen betydelig.
* Crossfire eller SLI: Disse teknologiene lar to kompatible grafikkort fungere sammen, og potensielt forbedre ytelsen.
For de fleste XNA -spillutvikling vil imidlertid et enkelt grafikkort være nok.
Viktig merknad:
XNA er ikke lenger aktivt utviklet eller støttet av Microsoft. Det er erstattet av nyere rammer som Monogame og Unity. Hvis du nettopp begynner, er det best å lære disse nyere rammene i stedet for XNA.
Avslutningsvis: Du trenger ikke doble grafikkadaptere for å lage XNA -spill. En passende datamaskin med et anstendig grafikkort, Visual Studio og .NET -rammeverket er alt du trenger for å komme i gang.