| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • WhatsApp
  • WordPress
  • Chrome
  • Discord
  • Amazon
  •  
    Datamaskin >> Software >> PC Games >> Content
    Hvordan blir data sendt fra datamaskin- eller spillsystemet til alle mennesker som spiller?
    Måten data blir sendt fra datamaskin- eller spillsystemet til andre spillere avhenger av hvilken type spill du spiller. Her er en oversikt over de vanligste metodene:

    Multiplayer -spill:

    * klient-serverarkitektur: Dette er den vanligste arkitekturen for online spill. Slik fungerer det:

    1. Central Server: En dedikert server er vert for spilllogikken og administrerer alle spillerdata.

    2. klienter: Datamaskinen eller spillkonsollen din fungerer som en klient og kobler til serveren.

    3. Dataoverføring:

    * Input Data: Når du flytter karakteren din, skyter et våpen eller samhandler med spillverdenen, sender klienten denne inngangsdata til serveren.

    * Serverbehandling: Serveren mottar inngangen din, oppdaterer spilltilstanden og sender den oppdaterte informasjonen til alle andre spillere som er koblet til spillet.

    * Rendering Data: Hver spillers klient mottar den oppdaterte spilltilstanden og gjengir den på skjermen, og skaper den delte online opplevelsen.

    * peer-to-peer (p2p) arkitektur: Denne arkitekturen er mindre vanlig, men brukes i noen spill, spesielt de med en mindre spillertall:

    1. Direkte tilkoblinger: I stedet for en sentral server, kobler spillerne direkte til hverandre.

    2. Datadeling: Hver spillers klient sender spilloppdateringer direkte til andre tilkoblede klienter.

    3. vertsspiller: Én spiller fungerer som en "vert" som administrerer spilllogikk og synkroniserer data mellom andre spillere.

    Spesifikke eksempler:

    * Call of Duty, Fortnite, League of Legends: Disse spillene bruker en klient-serverarkitektur, og sikrer jevn spill med en dedikert server som administrerer all handlingen.

    * Minecraft, Terraria: Disse spillene tilbyr både server- og P2P -modus, og lar spillere velge mellom en sentral server eller være vert for spillet selv.

    Dataoverføringsteknologi:

    * Internet Protocol (IP): Dette er grunnlaget for datakommunikasjon på internett. Hver enhet koblet til Internett har en unik IP -adresse, slik at data kan sendes og mottas.

    * Transmission Control Protocol (TCP): Denne protokollen sikrer pålitelig dataoverføring, og garanterer at alle datapakker kommer til destinasjonen uten feil eller tap.

    * Bruker Datagram Protocol (UDP): Denne protokollen prioriterer hastigheten fremfor pålitelighet, noe som gjør den egnet for sanntidsspill der en liten forsinkelse er mindre viktig enn raske dataoppdateringer.

    latens:

    Hastigheten som data reiser mellom spillere og servere påvirker spillopplevelsen. Latens, også kjent som ping, måler tiden det tar for et signal å reise til serveren og tilbake.

    Oppsummert sendes data fra datamaskinen eller spillsystemet til andre spillere gjennom en nettverkstilkobling, vanligvis ved hjelp av en klient-serverarkitektur. Serveren fungerer som et sentralt knutepunkt, behandler spillerinngang og sender oppdateringer til alle tilkoblede klienter. Teknologien bak denne dataoverføringen er avhengig av internettprotokoller som IP, TCP og UDP.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan Mod PC Games 
    ·Hvordan lage en Disaster spill i ROBLOX 
    ·Flash DOS spill 
    ·Hvor å låse Dwayne Wade Sko i NBA 2K7 
    ·Hvordan få en Flyff ID 
    ·Er det noe spill på datamaskinen hvor du kan bruke Rio…
    ·Hvordan spille backgammon på en PC 
    ·Hvordan få COD5 Map Pack for Free 
    ·Counter Strike Server Information 
    ·Hvordan Patch EXE -filer 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan gjøre fancy bokstaver på tastaturet for World…
    ·Hvor kan man kjøpe en Epilog-laser? 
    ·Slik hindrer du en Oracle tilbakerulling 
    ·Hvordan brenne en MP3- CD med WMP 
    ·Hvordan du skriver japanske tegn for Microsoft Office W…
    ·Hva er filendelsen RIF 
    ·Hva filer er nødvendig for Java Games 
    ·Bedrager for Ghost Squad på Wii 
    ·Hvordan sette musikk i flere PPT lysbilder 
    ·Hva er online merkevareovervåking? 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/