Tegning i en tegneseriestil i Photoshop CS4 ikke bare lar deg lage dine egne tegneserier , men også lærer deg hvordan du kan kommunisere visuelt. Denne ferdigheten er i kjernen av godt kompensert jobber i grafisk design og andre grener av kommersiell art . Du kan tegne med en tegneserie stil i Photoshop ved hjelp av bare noen få verktøy , inkludert " Pencil " og lag verktøy. Det virkelige arbeidet kommer fra fantasien din og din evne til å representere 3D- former som 2- D figurer . Ikke dømme din første tegneserie tegninger for strengt. Gjør dyrke troen på at du kan forbedre din tegning med praksis . Instruksjoner
en
Klikk stiplet rektangel -ikonet på verktøypaletten og drar på lerretet for å lage den rektangulære rammen for din første panel . Høyreklikk rektangel, deretter " Stroke ". Klikk "OK" for å tegne rektangelet .
2
Klikk på blyant -ikonet på verktøypaletten for å velge " Pencil "-verktøyet, og dra musen til å tegne figurer innenfor rektangelet som omtrentlige skjemaene du vil skal vises i panelet . For eksempel , hvis du illustrerer noen ski, kan du tegne en pinne figur for den personen og ski , og bølgete linjer for å indikere det snødekte landskapet . Ikke prøv å trekke perfekt. Figurene du tegner er bare guider. Men gjør bruker mye av diagonale linjer i panelet , da disse antyde bevegelse og handling . Også , tegne figurer som representerer tall som er i bevegelse , slik som skiløper. Hvis du er komfortabel å gjøre tegning slag i bare én bestemt retning , bruker CS4 nye " Roter visning " verktøyet for å rotere visningen for å imøtekomme dette slag . Kjør dette verktøyet ved å trykke på " R."
3
Klikk på " Lag" vinduet " Nytt lag" -knappen, som er ikonet umiddelbart til venstre for papirkurven ikonet nederst av vinduet .
4
Dra musen til å tegne sylindere , bokser og andre enkle 3 -D figurer i løpet av de to -D figurer du blokkert ut i trinn to . For eksempel , for pinnen figur armer og ben , kan du tegne sylindere. For hjelp til å tegne disse enkle former , gjør du følgende utsiden av Photoshop , på papir : spore bare de former for bokser , baller , kjegler, eller sylindere enn digitale bilder av gjenstander rundt hjemmet ditt. For eksempel spore en kjegle over et bilde av en lampeskjerm . Spore en sylinder festet til en ball over et bilde av en lyspære .
5
Legg et nytt lag som du gjorde i trinn 3 , og deretter dra over de forenklede 3D- former du har tegnet til å definere sine detaljer. For eksempel tegne over sylinder som representerer en persons rib bur , kurver som angir personens brystmuskulaturen . Bruk anatomi referanser som du gjør dette. Du kan finne slike referanser på nettsteder som Google Body , Grays Anatomy , eller Get Body Smart . Også , zoom inn på detaljer som trengs ved å trykke på "Z " og deretter klikke på musen. CS4 nye " Pixel grid " vil slå seg på automatisk for å hjelpe deg å skjelne individuelle piksler hvis du trenger slike detaljer .
6
dra over konturene av alle objekter å mørkne skisserer, noe som er karakteristisk for de fleste tegneserier.
7
Tegn en liten pil som angir retningen på scenens lyskilde . Anslå hvilke overflater av objektene i panelet er i skyggen ved å se på pilen , og dra musen i rette linjer på tvers av flater for å skyggelegge dem . Mye tegneserie skyggelegging er tegnet med linjer som disse.
8
Klikk på malingsbøtteikonet fra verktøypaletten for å kjøre på "Paint Bucket "-verktøyet, klikk deretter på øvre fargekartet på bunnen av verktøypaletten . Klikk på en farge fra dialogboksen som vises , og klikk deretter en figur i panel for å fylle den med farge. Bruk solide farger som de på "Paint Bucket " verktøyet gir, snarere enn de uteksaminerte farger av " Gradient "-verktøyet