3D modeller blir brukt mer og oftere , så mange helaftens filmer , TV-programmer og videospill stole på dem for å produsere innholdet sitt . Vanligvis, hvis grafikk kunstnere ønsker å bruke 3D-modeller i et dokument de lager for print, må de lage en 2D- render av modellen i en rendering program og deretter importere det resulterende bildet inn til programmet. Men med utgivelsen av Photoshop CS3 Extended , gjorde Adobe det mulig for brukere å importere sine 3D-modeller direkte inn i programmet . Og i stedet for å være flate bilder , kan de bli manipulert på samme måte som de kunne i en gjengivelse program . Photoshop kan importere de fleste av de store 3D filtyper. Instruksjoner
en
Legg 3D- modell eller modeller som du vil arbeide med på datamaskinen.
2
Åpne Photoshop CS3 Extended. Velg " File " fra menyen og klikk " Åpne ". Bla deg frem til dokumentet du vil legge til din modell til en åpen den.
3
Velg " Layers " og deretter " 3D Layers " og klikk " Nytt lag fra 3D-fil . " I dialogboksen som dukker opp, bla til en av de 3D-modellene du har lagt i trinn 1 . Modellen vil vises på lerretet .
4
Gå til " Lag" -panelet og høyreklikk på laget som inneholder modellen. Fra alternativene , velg " Transform 3D-modell . " Et nytt sett med 3D- spesifikke verktøy vil dukke opp som vil tillate deg å rotere, skalere og posisjon modellen der du ønsker det .
5
Klikk for å åpne 3D laggruppe i laget panelet. Du vil se at alle lagene i forbindelse med modellen er deres . Du kan åpne disse teksturer i et eget vindu og male på dem ved hjelp av Photoshops verktøy. Når du er ferdig , lagre arbeidet ditt som en høyoppløselig JPEG .