Du kan oppnå mange ting med Adobe Photoshop , og bruke disse teknikkene til mote fotografering skudd kan være utrolig fantastisk. De fleste mennesker ikke engang merke til mote selv om skuddet ikke er øye tiltalende, men Photoshop kan hjelpe med det dilemmaet ved å sette fokus tilbake på motivet . Du trenger
datamaskin med Adobe Photoshop installert
Fashion fotografi
Vis flere instruksjoner
en
Opprett et nytt dokument størrelse på 800 x 1024 piksler, med en oppløsning på 72 dpi . Fyll esken på med svart ved å bruke maling bøtte verktøyet fra venstre verktøylinjen. Dette laget skal hete " Bakgrunn ".
2
Åpne et bilde av ønsket modell på en ny fil . Velg " Filter" og " Extract " fra menylinjen øverst for å fjerne bakgrunnen bak modellen. Klikk på den modellen , og trykk "Control " og " C " for å sende modellens bildet til utklippstavlen . Lukke bildet av modellen .
3
Tilbake til nytt dokument og opprette et nytt lag ved å trykke " Control" og " N. " Trykk deretter på "Control " og " V " for å lime modellens bilde på det nye laget . Gi denne layer "Model ". Velg svampen verktøyet fra venstre verktøylinjen og sette den til " Mindre metning modus " i alternativene som vises . Ved hjelp av musen , jobbe svampen over bildet av modellen .
4
Trykk "Ctrl " og " N " for å opprette et nytt lag og endre navnet " Hvit ". Velg børsten verktøyet fra venstre verktøylinjen og sett den til 100 piksler uten hardhet . Endre forgrunnsfargen ved å klikke på fargevelger og velge hvitt. Male en del av bakgrunnen rundt modellen med hvit pensel , og husk å forlate bakgrunnen svart på de skyggelagte områdene nær kantene av skjermen .
5
Klikk på det nye laget ikonet nederst i lagpaletten , og gi den navnet " Glow ". Klikk på laget og dra den ned under "modell" lag. Endre fargen på din 100 -pixel myk børste (allerede valgt) til # 906F46 ved å skrive inn fargekoden når du klikker på fargevelgeren. Legg noen av de gyldne prikker rundt modellens hode og ned i nærheten av armene hennes .
6
Lag et nytt lag og kall den " Mekaniske linjer . " Velg pensel verktøyet og sette den i 9 piksler med 100 % hardhet . Endre fargen på børsten til # C2B098 . Tegn en serie rader vertikalt over toppen av skjermen . Klikk på toppen av skjermen , trykker du " Shift ", og klikk deretter der slutten av linjen skal være , som skal være nederst på skjermen. Tegn en serie av linjer ved hjelp av den samme metode , i en horisontal måte. Når du har alle de vertikale og horisontale linjer trukket , vil du ha et rutenett bak modellen.
7
Trykk "Ctrl " og " T" for å velge verktøyet for fri transformering . Velg " Bytt mellom Free Transform og warp modus " når alternativer vises. Et rutenett vises på bildet. Hver sirkel på nettet indikerer et kontrollpunkt . Bruk kontrollpunktene for å endre din brettet slik at det er av kilter , og etterlater en liten mengde plass uten rutenett øverst til venstre og nederst til høyre hjørner. Klikk på den grønne haken når du er fornøyd med plasseringen av rutenettet .
8
Klikk på " Mekaniske linjer " lag , og klikk deretter på Legg til lagmaske ikonet nederst i lagpaletten . Velg 100 pixel myk børste , med " Opacity " satt til 15% . Endre farge på penselen til svart. Male i områdene rundt modellens armer og hode til stort sett dekke rutenettet . Klikk på laget i lagpaletten . Sette " Fill " til 74 % og velg "Color brenne " som " Blending mode . "
9
Dupliser laget ved å velge " Layer " og " Kopier ". Deretter aktiverer verktøyet for fri transformering igjen ved å trykke "Control " og " T." Bruk kontrollpunktene å sette mesteparten av rutenettet i øvre venstre hjørne . Klikk deretter på laget og skyv den ned under "modell" lag. Gi nytt navn til den kopierte laget " Grid ". Opprett en lagmaske for " Grid " lag . Velg 100 -pixel myk børste og endre fargen til svart. Male rundt modellens ansikt og armer igjen for å skjule rutenettet . I valg for lag på lagpaletten , velg "Skjerm " for " Blending mode" og endre " Fill " til 36 % .
10
Trykk "Ctrl " og " N " for å opprette en nytt lag , som du bør navngi "Gray dot . " Velg en hard rund pensel , satt til 19 piksler og 100 % hardhet . Endre farge til grått . Skyv lag ned i posisjon under den "modell" lag. Sette en enkelt grå prikk over modellens arm. Velg flekk verktøyet fra venstre verktøylinjen. Bruk flekk verktøyet til å lage og abstrakt design ut av prikken. Klikk på prikken og dra musen frem og tilbake for å skape en unik form .
11
Legg et nytt lag og kall det " Shadows ". Deretter en myk rund børste med en diameter på 100 piksler og ingen hardhet. Sett " Opacity " til bare 10% . Bruk børsten til å trekke flere linjer opp nær toppen av skjermen for å representere skygger . Pass på at du ikke dekker så mye av plassen at det bare ser mørkt . Klikk på " Adjustment layer "-ikonet nederst i lagpaletten . Velg " Curves ". Slipp kurver linje ned bare litt for å gjøre fargen på modellen mer realistisk.
12
Lag en ny layer og gi den navnet " Klær ". Mørkere modellens klær ved hjelp av en 100 -pixel børste uten hardhet . Endre fargen til svart og opacity til 15 % . Bruk pensel til å male over modellens klær.
13
Velg ellipse verktøyet fra venstre verktøylinjen. Endre fargen til fuchsia ved å skrive i # 942C4F i fargevelgeren. Tegn en ellipse som dekker modellens klær. Legg til en lagmaske til " Klær " lag . Sett opacity på børsten til 60 % og bruke 100 pixel myk børste i svart for å skjule sentrum av ellipsen . Kontroller at omrisset av ellipsen er fortsatt synlig .
14
Legg til ytterligere tre lagmasker til " Klær " lag . Den første bør man ha en ellipse litt mindre enn mørk rosa ellipse, og skal ligge over modellens skulder. Bruk farge # 893D1F for denne ellipse . Den andre ellipse , på den andre laget maske , bør være av samme farge og plassert i nærheten av modellen panne. Det bør bare være omtrent like stor som en krone. Den tredje ellipse, på sitt eget lag maske , er omtrent på størrelse med en fjerdedel og er fargen # CA0080 . Slett midten av hver ellipse ved hjelp av myk sort pensel satt til 60 % dekkevne.
15
Lag et nytt lag og endre navnet " Lights ". Påfør den myke runde børsten satt til 20 % opacity til dette laget . Endre fargen til # F3AD46 og bruke et lys over modellens panne og nær hennes bryst bein . Endre fargen igjen til # FFFFFF og sette et lys under svingen av armen.
16
Legg et nytt lag kalt " Blush ellipse " og tegne en liten ellipse i farge # CB5079 på modellens kinnet . Deretter oppretter du en ellipse på et lag som heter " brystbenet ellipse . " Dette ellipse skal dekke modellens bryst bein og skulder , og bør være farget # E9C5CF . For begge ellipser , velg "Legg til lagmaske. " Velg 100 -pixel myk børste i svart med opacity satt til 60%. Color innsiden av begge ellipser med sort pensel , slik at bare konturene .
17
Trykk "Ctrl " og " N " for å opprette et nytt lag og kall det "Pink ". Bruke farge # CB5079 og myk børste , sette prikker av rosa på modellens bust linje , på baksiden av håret hennes , på hennes smell , hennes albue, og i tilfeldige steder i bakgrunnen. Gjør børsten mindre for prikkene i bakgrunnen. Velg " Color " for " Blending mode " ved hjelp av alternativene i lagpaletten .
18
Lag et nytt lag som heter " Hvite flekker . " Velg en myk børste og sette flere hvite prikker i ulike størrelser på lerret - . I bakgrunnen , i nærheten av modellens hode , og nær albuen
19
Påfør mekaniske prikker ved å opprette et nytt lag og velge den myke mekanisk pensel verktøyet i svart fra venstre side verktøylinjen. Legg prikkene i hjørnet av lerretet , i nærheten av modellens hår , og i tilfeldige områder . Navn dette laget " Mekaniske prikker . "
20
Lag et nytt lag og gi den navnet " Eyes ". Velg en hard mekanisk børste satt til 9 piksler og endre fargen til # A42E77 , med opasiteten forandret til 20%. Male modellens øyelokk og lepper . Endre " Blending mode " til " Multipliser " i lagpaletten . Lag et justeringslag ved å klikke på ikonet i lagpaletten og velg " Curves ". Trekk kurver linje opp mot toppen av linjen og ned nær bunnen av linjen for å skape dybde i det ferdige bildet.