Photoshop er Adobes bilderedigeringsprogram programvare, brukes til mange ulike formål. TV-og filmselskaper bruke den til å legge til spesielle effekter til video eller film og å designe imponerende grafikk. Magasiner og reklamebyråer bruker Photoshop til å bearbeide bilder , enten for å retusjere et element eller endre dem helt. Men bortsett fra dens bruk for redigering av eksisterende bilder , har Photoshop også verktøy som tillater brukeren å skape helt nye bilder i programmet. Normalt ville du forvente å bruke en vektor grafikk program som Photoshop følgesvenn program , Illustrator , for dette formålet . Men mens Photoshop ikke kan ha hele spekteret av form - skaper evner som en hengiven vektor grafikk program gjør det, kan den brukes til å lage enkle bilder. Ett eksempel kan være å tegne en robot i Photoshop. Instruksjoner
en
Sketch ut dine ideer for roboten på papir før du begynner å arbeide i Photoshop . Bestemme hvor detaljert du vil den skal være. Også velge fargen ( eller farger ) du ønsker.
2
Åpne Photoshop . Velg " File " fra menyen og klikk " Ny". I dialogboksen som vises, velger du høyde og bredde for dokumentet. Du kan bruke enten inches eller piksler . Vanligvis, hvis det kommer til å bli skrevet ut , bør du velge inches , hvis det kommer på nettet, bør du velge piksler. Sett oppløsningen til 300 piksler per tomme for utskrift eller 72 for web. Klikk "OK".
3
Klikk på " Nytt lag "-ikonet nederst i "Lag"- panelet. Velg "Rectangular " markeringsverktøy. Bruk den til å tegne en form som tilsvarer en høyre underarm for roboten .
4
Klikk på " Forgrunn " farge og endre den til den fargen du ønsker for robotens underarmen. Bruk " Paint Bucket " verktøyet for å fylle markeringen med fargen .
5
Velg " Rediger " og deretter " Transformer" og deretter " Skew . " Bruk verktøyet håndterer på utvalget for å justere formen på det du ønsker for underarmen . Hvis , for eksempel , er underarmen litt bøyd mot betrakteren , og deretter gjøre " håndleddet " end større. Du kan også bruke " Roter "-funksjonen under " Transform " for å plassere delen .
6
Gjenta tre foregående trinnene for å opprette alle deler av roboten , holde hver på sitt eget lag . Dette tillater deg å flytte lagene , plassere en del bak en annen . Det du gjør her er i hovedsak å skape en 2D tilsvarer en 3D-modell rigging system ( en posable kroppen). Den lar deg endre " Skew " og " Rotation " for å produsere forskjellige posisjoner fra den samme riggen.