Det finnes to typer grafikk som kan gjøres i Photoshop - rastor grafikk og vektorgrafikk. Rastor grafikk er basert på piksler og vil til slutt miste sin kvalitet og skarphet . Vektorgrafikk figurer som er basert på ankerfester som følger en sti og danner formen . Vektorgrafikk kan skaleres på ubestemt tid uten å miste kvaliteten. Imidlertid , fordi Photoshop er ikke en vektor basert grafikk program, kan det være ganske vanskelig å danne riktige vektorer. Med massevis av praksis og tålmodighet , men det kan gjøres . Instruksjoner
Komme klar
en
Åpne et bilde som inneholder den formen du ønsker å opprette som en vektor i Photoshop. Sørg for at det er nok detaljer i bildet som du vil være i stand til å spore objektet . I dette eksempelet er et bilde av en minicar som brukes. Lagre bildet som en Photoshop-fil ved å velge " Fil" og " Lagre som " fra menylinjen øverst . I " Format " drop down menyen , velg " PSD, PDD " og klikk " Lagre". Du vil ønske å lagre arbeidet ditt ofte . En rask blaff av strømmen eller en døende batteri kan tørke ut mye arbeid ganske raskt .
2
Dobbeltklikk på den låste "Bakgrunn" lag i lagpaletten . A " New layer " dialogboks vil vises . Angi navnet "Bildet " for laget og klikk " Ok ". Duplisere "Bildet " lag ved å høyreklikke på navnet på laget og velge " Kopier ".
3
Lag et lag satt for elementene i vektor din grafiske . Velg mappen ikonet på lagpaletten . Overskriften " Set 1 " vises . Dobbeltklikk på ordene "Satt en " og endre navnet på mappen til " Elements ".
4
Klikk på pipetteverktøyet på venstre verktøylinjen. Velg den mørkeste delen av objektet med pipetten . Dette vil sette forgrunnsfarge.
Tegning bildet
5
Velg pennen verktøyet fra venstre verktøylinjen. Kontroller at " Shape lag " alternativet er uthevet i "Options verktøylinjen " på toppen av skjermen. Begynn i den ene enden av objektet, klikke på ulike punkter langs omrisset av objektet ( minicar ) . Hver gang du klikker , blir du deponerer et forankringspunkt . For å zoome inn for større nøyaktighet , trykker du på " Control" og " + " og "Control " og "- " for å zoome ut igjen . Kontroller at du går hele veien rundt objektet . Den start og slutt bør være på det samme sted, slik at gjenstanden er fullstendig koblet . Dette vil gjøre vektorgrafikk en solid gjenstand .
6
Slå av "Bildet copy" ( det dupliserte laget) , slik at du kan se din skisserte objekt . Å slå laget bort , klikker du bare øye -ikonet ved siden av laget . Pass på at det ikke er noen hull i omrisset eller du må starte på nytt i begynnelsen. Hull i omrisset vil holde vektorgrafikk fra å være en solid gjenstand . Slå laget, "Bildet kopi , " tilbake på ved å klikke på øyet ikonet ved siden av laget . Klikk på pennen verktøyet på venstre verktøylinjen og velg " Konverter punkt -verktøyet. " Pass på at formen på objektet er valgt i lagpaletten .
7
Klikk på et forankringspunkt . Dette skaper to Bezier håndtak, en peker til venstre og en til høyre . Juster omrisset av vektor grafikken ved å flytte de to Bezier håndtakene til din disposisjon følger svært tett til objektet. Arbeid deg rundt vektorgrafikk til du kommer tilbake ved utgangspunktet . Fjern ankerpunkt ved å høyreklikke på ankerpunktet og velge " Slett ankerpunkt . " Slette unødvendige ankerpunkt kan hjelpe glatte kurvatur rundt objektet .
8
Duplicate dette laget ved å høyreklikke på lagnavnet og velge " Kopier ". Endre navn på lag " Shape to eksemplar . " Velg kroppen del av bildet av minicar bruke ankeret poeng verktøyet danne venstre verktøylinjen. Se bort fra vinduene på dette punktet . Color kroppen av bilen blå ved å klikke på forgrunnen fargevelgeren. Skriv inn fargekode # 3672BD . Skjule " Shape to kopier" lag og slå på "Bildet kopi " lag ved å klikke på øyet ikoner ved siden av lagnavn . Velg pennen verktøyet fra venstre verktøylinjen. Klikk på " Trekk frå område form" ikonet "Options verktøylinjen " på toppen av skjermen .
9
Klikk på " Shape 2 " lag og skissere vinduene som er på den andre siden av bilen ved hjelp av anker peker verktøyet. Trykk "Ctrl " og " Alternativ " for å trekke flere seksjoner fra det valgte området . Pakk hjørnene av vinduene i de riktige posisjonene ved hjelp av " Convert anker verktøyet. " Gjenta prosessen for vinduene på fremsiden av bilen ved å klikke over til " Shape to kopier" lag.
Detaljer
10
Fyll ut hvite taket av minicar ved å slå på "Bildet kopi " lag . Lag et nytt lag ved å velge " Layer " og " Ny" i toppmenyen . Endre navn på lag "Taket ". Trace taket av minicar bruke pennen til å legge til ankerpunkt , og deretter kurve taket av bilen på riktig måte ved å velge "Konverter ankerpunkt "-verktøyet. Klikk på forgrunnen fargevelger og velg hvit .
11
Lag et nytt lag og gi den navnet " Hubcaps . " Velg ellipse verktøyet fra venstre side bar og trekke i de fremre og bakre hjulkapslene . Trykk "Control " og klikk på forsiden hjulkapsel . Høyreklikk på hjulkapsel og velg "Free transform banen, " deretter høyreklikk igjen og velg " Forvreng . " Juster hjulkapslene ved hjelp hjørnet håndtak som vises når ellipse er valgt. Gjenta prosessen for den bakre hjulkapsel og begge frontlykter. Arbeid på frontlyktene i et nytt lag som du navngir " Lights ". Tegn i fremre støtfanger på et nytt lag som heter " Bumper ". Velg området ved hjelp av pennen verktøyet fra venstre verktøylinjen utnytte ankerfester , må du justere festepunktene slik at støtfanger kurvene riktig . Velg " Bumper " lag ved å høyreklikke og deretter endre " Blending mode . " Sjekk " Indre skygge" boksen og velg " Multipliser " som " Blend mode . " Deretter velger du " Bevel og preg , " og til slutt , sjekk " Contour " boksen . Klikk "Ok . "
12
Velg pennen verktøyet fra venstre verktøylinjen og velg " Paths " på "Alternativer verktøylinjen. " Lag et nytt lag ved å klikke på "Nytt lag "-ikonet nederst på lagpaletten og navngi lag " Lines ". Pass på at " Lines " lag er det øverste laget i lagpaletten . Hvis ikke, klikker du på ordet " Lines " og dra laget til toppen av paletten. Klikk med pennen for å legge til ankerpunkt rundt døren på bilen , hvor linjene av døren er synlige . Ikke lukke banen . Endre forgrunnsfargen til svart og velg børsten verktøyet fra venstre verktøylinjen. Velg en størrelse 2 pensel fra " Brush forhåndsinnstilte velgeren " som vises. Klikk på pennen igjen , og spore linjen du tegnet rundt døren . Høyreklikk på linjen og velg " Stroke banen . " Velg " Brush" fra menyen som vises og redusere tettheten av " Lines " lag til 54 % . Legg linjer for speil , ratt, dørhengsler og håndtak, felger rundt frontlyktene , panseret ornament og grill . Arbeidet med " Lines " lag å legge disse elementene . Justere tykkelsen av linjene ved å velge diameteren av børsten . Jo lavere tall for børsten diameter , vil mindre den resulterende linjen være og vice versa .
13
Lag et nytt lag og kall den " Highlights " ved å utnytte lagpaletten . Bruk polygon lasso fra venstre verktøylinjen for å velge de områdene av bilen som er uthevet . Endre forgrunnsfargen til # 86A9D7 . Høyreklikk på hver av de utvalgte merkede områdene og velg "Fyll ". Velg "Filter " fra menylinjen og velg " Blur " og deretter " Gaussian blur . " Sett avstanden til 1,1 piksler og lavere på " Opacity " til bare 30% . Gjenta prosessen for de områdene på bilen som blir formørket , ved hjelp av fargekode # 2A579C .
14
Bla nedover i lagpaletten og velg " Shape 2". Duplisere lag ved å høyreklikke på navnet og velge " Kopier ". Endre navn på laget "Background vinduer " og dra det laget rett under " Shape 2 " lag . Trykk på "A " for å aktivere "Direct velger verktøyet. " Hold nede "Shift "-tasten og klikk på hver av bakgrunnen vinduer , slik at du er på " Bakgrunn windows " lag . Gå til " Options verktøylinje" og endre utvalgskriteriene til "Legg til forme området." Klikk på Hovedtrekkene i bilen for å velge den og deretter trykke "Delete ", som vil la bare vinduene på "Background windows " lag . Velg laget miniatyr av "Background windows" laget i lagpaletten og endre fargen til # ffffff , og " Opacity " til 23 % . Gjenta prosessen på " Shape to kopier" lag, for vinduene foran , med samme fargekode , men bare redusere " Opacity " til 43 % for å fullføre vektorgrafikk i Photoshop .