Mens du lager ditt eget tømmer i Photoshop tilbyr ikke mange virkelige verden programmer , er det en stor oppgave for amatører som ønsker å utvide sin forståelse av programmet. Å gjøre en tre tekstur fra scratch gir deg muligheten til å lære hvordan Photoshop filtre og lag arbeid. Du kan spille med innstillingene og blending moduser å skape nye og annerledes utseende . Dette er en grunnleggende veiledning som vil resultere i en enkel grafisk . Ikke vær redd for å prøve nye ting samtidig mestre denne teknikken . Du trenger
Photoshop
Vis flere instruksjoner
en
Gå til " Fil" og " New " for å opprette et nytt dokument . Hvis du oppretter et bilde som skrivebordsbakgrunn eller nettside bakgrunn, setter dokumentmargene dimensjoner til 1024 piksler x 768 piksler med en oppløsning på 72 piksler /tomme . Disse er de mest vanlige dataskjerm skjerminnstillingene.
2
Sett forgrunn og bakgrunn farger ved hjelp av verktøylinjen på høyre side av skjermen . Klikk på fargeprøver på verktøylinjen for å få opp fargevelgeren . Velg din farge, avhengig av hvilken type trelast du prøver å simulere , for eksempel velge et gulbrunt for furu eller en rødbrun for kirsebær . Sett bakgrunnsfargen til en mørkere nyanse enn forgrunnen .
3
Velg "Filter ", " Noise " og " Legg til støy . " Angi mengden til 70 prosent , fordeling til " Uniform ", og merk av for å gjøre støyen monokromatisk . Bildet skal se ut som snø på TV (selv om en annen farge ) .
4
Velg "Filter ", " Blur " og " Motion Blur ". For vertikal tre korn , stille inn vinkelen til 90 grader , for horisontal fiberretning , bør vinkelen være 0 grader. Angi avstanden til 50 piksler.
5
Bruk den svarte pilen for å strekke tre korn laget. The motion blur filter vil forlate kantene på bildet ser for lyst , så bare strekke laget nok at disse kanter er ikke lenger synlige
6
Gå til lagpaletten ; . Hvis det ikke allerede er på skjermen gå til " Window " og deretter " Layers ". Kopier tre korn lag ved å klikke og holde den i lagpaletten , og deretter dra det til det nye laget ikonet nederst i paletten (det ligger til venstre for papirkurven ikonet ) . Slå av synlighet på det øverste laget for tiden . Klikk på øyet ikonet til venstre for laget i lagpaletten for å skjule et lag .
7
Velg den synlige lag ved å klikke på den ( enten i arbeidsområdet eller lagpaletten ) og velg "Filter ", " Texture " og " Grain ". Still intensiteten til 30 og kontrasten til 5 . Sett korn til enten vertikalt eller horisontalt for å matche retning av korn i grafikken .
8
Slå på synlighet for det øverste laget og sette blending mode til skjermen (for lyse tresorter ) eller multiplisere (for mørkere skogen ) . De blandingsmodiene ligger i en drop- down menyen øverst i lagpaletten . Eksperimenter med blandingsmodiene og opasitet innstillinger ( plassert til høyre for blandingsmodiene ) til du oppnår en titt du liker .
9
Lag en ny blank lag ved å klikke på det nye laget ikonet i lag palett .
10
Trykk "D " for å sette din forgrunnsfargen til svart og bakgrunnsfargen til hvit.
11
Set der du vil styrene i trelast å være separert og bruke rektangel marquee Tool (plassert til venstre for den svarte pilen i verktøy -paletten ) for å velge en to -pixel bred kolonne fra topp til bunn av bildet for vertikal tre korn ( venstre til høyre for horisontal ) . Du kan angi stilen på Marquee Tool i verktøymenyen øverst på skjermen. I drop - down menyen, velg " Fixed Aspect Ratio ". Hvis du lager vertikale linjer , sette bredden til 2 piksler og høyden til 768 piksler. For horisontale linjer høyden bør være to piksler og bredden skal være 1024 piksler.
12
fylle markeringen med svart ved å trykke " Alt" og " Backspace ".
13 < p > Før valget i løpet av to piksler, slik at det nye utvalget er ved siden av den svarte linjen og fyll den med hvit ved å trykke " Ctrl" og " Backspace ".
14
Flytt valget til der du vil at neste pause i styrene skal være , og gjenta trinn 12 og 13 etter behov inntil du har så mange styrer som du ønsker.
15
Sett layer blending mode til mykt lys .