Maya er en av de fremste 3D- modellering og animasjon programmer i verden . Det har vært brukt i en rekke prosjekter , fra filmer og TV til dataspill . Men det er også ofte brukt for å integrere 3D-innhold og tegn i 2d -grafikk, for eksempel annonser og plakater. I det siste dette bare ment å gjengi ut 2D-bilder fra en Maya scene og deretter åpne det bildet i en grafikk editor som Photoshop. Men med innføringen av Adobe Corporation av Photoshop CS3 Extended -versjonen , ble det mulig å eksportere Maya modeller og deretter importere modellene seg inn i Photoshop . Prosessen for å gjøre dette er ganske grei (selv om du må ha ColladaMaya plug -in installert til Maya for at dette skal fungere) . Instruksjoner
en
Åpne Maya . Velg " Window" fra menyen , deretter " Innstillinger /Preferences " og åpne " Plug -in Manager. " Du vil se en rekke plug- ins å velge mellom. Klikk på " Loaded " boksen . Du kan nå eksportere i Collada format.
2
Velg " File " og klikk " Åpne" for å åpne prosjektet modellen du har jobbet med .
3 < p> Velg " File " og klikk "Export ". I dialogboksen velger Collada som filtype , velger de funksjonene du ønsker å inkludere og klikk "Export ".
4
Åpne Photoshop CS3 Extended. Velg " File " form menyen og klikk " Åpne ". I dialogboksen bla til Collada 3D-modell filen du nettopp eksporterte fra Maya og åpne den. Du vil se at polygon mesh modellen i seg selv , samt eventuell tilhørende teksturer eller bump maps, har blitt importert og plassert på lerretet.
5
Bruk 3D- modell verktøy som du vil se på toppen av grensesnittet til å plassere og rotere modellen i visningen.