Adobe Photoshop har blitt en av de mest populære grafiske programmer på markedet , i ikke liten grad på grunn av måten Adobe aksjeselskap stadig oppdaterer programmet med nye funksjoner med hver ny utgivelse. Photoshop CS3 fortsatte denne tradisjonen - som gjorde CS4 -versjonen som kom etter det - med en rekke nye funksjoner som forbedrer brukerens evne til å få sine prosjekter gjort. Smartfiltre
I tidligere versjoner av Photoshop hvis du brukte et filter på et bilde og deretter besluttet - etter å ha påført flere filtre eller endringer - som du ikke ønsker å bruke som filter tross alt , ble du tvunget til å bruke historien panelet til å sikkerhetskopiere helt til det punktet du har lagt filteret , miste endringene du har gjort etter dette. Dette tvang deg til å prøve å rekonstruere nøyaktig hva du gjorde etterpå . Men med Photoshop CS3 alt du trenger å gjøre er å velge det laget du ønsker å arbeide med. Deretter velger du " Filter" fra menyen og klikk "Konverter for smartfiltre . " Nå, når du bruker et filter til laget du vil se at filteret er oppført under lag , på samme måte lageffekter er lagt til et lag . Du kan nå høyreklikke på " Smart Layer " filter og justere sin blending, tetthet eller rekkefølgen av de smarte filtre. Du kan også bare slette filteret , slik at de andre intakt .
Photomerge
Photomerge er en ny funksjon i CS3 som lar deg ta en serie med vanlige bilder ved hjelp et kamera og et stativ og gjøre dem til ett panoramabilde . Begynn å velge " File " og deretter " automatisere " og klikk " Photomerge . " I " Source Files "-delen klikk på "Browse "-knappen . Du kan enten bla til og velge individuelle bilder du har tatt eller du kan velge en enkelt mappe og Photomerge vil importere filene . Deretter velger du "Oppsett" danne opsjonene til venstre , eller rett og slett gå med standard "Auto ". Klikk "OK". og bildene vil bli sydd sammen til et panorama.
3D-modell Import
p Hvis du har den utvidede versjonen av CS3 , vil du ha tilgang til en bemerkelsesverdig ny funksjon som tillater brukere å importere 3D-modeller direkte inn i programmet og manipulere dem som 3D-modeller , heller at flate 2D-bilder . Å bringe en modell inn i programmet velger du bare "File " og klikk " Åpne ". I dialogboksen bla til den modellen du vil bruke, og åpne den. Den vil vises i visningen og deretter kan manipuleres ved hjelp av 3D- verktøy panel . Dette lar deg plassere modellen der du vil ha på lerretet og vri den til hvilken som helst vinkel . Du kan også direkte male på modellen ved hjelp av de vanlige maling verktøy .