Hvis du gjør noe arbeid på nettsteder eller i 3D-modellering , vil du ofte nødt til å gjøre bruk av 2D teksturer , enten som "skins " for dine modeller eller som bakgrunn for en webside. Noen ganger vil du kjøpe teksturer eller lage din egen for disse formålene. Noen ganger vil du endre en eksisterende struktur . For eksempel , hvis du har en tekstur med mønster av prikker som du liker , men farger som du ikke , kan du bruke verktøyene i Adobe Photoshop CS3 for å endre prikkene til hva du foretrekker for prosjektet uten ellers å endre bildet . Instruksjoner
en
Legg bildet du ønsker å endre på datamaskinens harddisk. Du kan gjøre dette ved å laste den ned fra et nettsted , overføre det fra en digital kilde, for eksempel et kamera eller SD-kort , eller ved å skanne det inn ( selv om skanning anbefales ikke ) .
2
Åpen Photoshop. Velg " File " og klikk " Open". I dialogboksen som åpnes , blar du til bildet du har lagt i trinn 1 og åpne den .
3
Velg " Select " fra menyen og klikk "Velg etter farge. " En ny dialogboks vil dukke opp .
4
Bruk pipetteverktøyet ( i dialogboksen ) til å velge et av punktene i bildet . Klikk "OK" for å lukke dialogboksen . Alle prikkene med samme farge vil bli valgt i bildene .
5
Klikk på "Image " og deretter " Justeringer , " og klikk " Hue /Saturation . " I dialogboksen som åpnes, juster glidebryterne for " Hue " og " Saturation " før forhåndsvisningen viser prikkene er den fargen du ønsker . Klikk "OK".
6
Gjenta trinn 3 til 5 så mange ganger som det tar å endre fargen på alle prikkene i bildet .
7
Velg " File "og klikk" Lagre ". i dialogboksen som dukker opp, navngi filen , velger stedet du vil lagre og lagre den som en høyoppløselig JPEG .