Tegning 3 - D bergarter i Photoshop er en fin måte å gi et landskapsmaleri mer realisme. Om du legger bare noen få småstein eller et gigantisk fjell , er det noen grunnleggende trinn som kan gjennomføres for å ut å gi ditt digitale mesterverk et realistisk , 3 -D utseende. Det er viktig å huske at det organiske former er gjort lettere ved bruk av et tegnebrett . Dessuten vil utarbeide en skisse før du begynner tegningen i Photoshop bidra til å gi bildet en enda mer robust utseende . Du trenger
Blyant eller kull
Sketchbook
Scanner
Vis flere instruksjoner
Komme i gang
en
Sketch formen på steinene på papir ved hjelp av en blyant eller kull pinne. Bruk en strukturert papir hvis ønskelig for en enda mer robust utseende . Husk at bergartene er ikke alltid helt rund eller oval -formet , de kan ha skarpe kanter, sprekker og ser chunky
2
Bestem din lyskilde. . Siden en stein har mange sprekker og humper , må du legge skygger . I stedet for å trekke harde linjer for å illustrere en ujevn overflate , kan du bruke blyant eller kull for å sakte fylle ut skygger . Hold lyskilde i bakhodet hele tiden , noe som gjør at skyggene faller sammen med direkte vendt eller sidelys .
3
Skann grov skisse i Photoshop ved å gå til "File "> " importere. " Deretter velger du riktig skanneren fra listen. Sørg for at bildet er skannet inn på ikke mindre enn 300 piksler per tomme .
4
Lag et nytt lag ved å klikke på "Opprett et nytt lag "-knappen i Layers -paletten. Navngi laget "Background . " På dette laget , spore rundt form for rock med Polygonal Lasso Tool i Tools -paletten . Deretter går du til " Velg" > " Lagre utvalg" og lagre valget som "Rock Outline . "
5
Gå til " Velg" > " Inverse " for å velge den hvite bakgrunnen til skisse . Bruk Paint Bucket for å fylle i bakgrunnen en middels til mørk grå.
6
Sørg for at børsten er satt til " Pen Pressure" ved å gå til "Window "> " Børster " og klikke på " Shape Dynamics . " Endre størrelse Jitter kontroll til " Pen Pressure" og plassere en hake i boksen ved siden av " Shape Dynamics . "
7
Lag et nytt lag og gi den navnet " Base Gray . " i Alternativer-vinduet øverst på skjermen, velger børsten Mode" Hard Light. "Bruke en strukturert pensel , farge i berget ved hjelp av en middels til mørk grå . Bruk viskelæret med en strukturert pensel til å bleke de markerte områdene av rock. Dette er de områdene som lyskilden skinner direkte.
Shading
8
Lag et nytt lag merket " Main. " Velg en myk , rund pensel mellom 60 - og 80 - prosent opasitet og en mid- tone brun fargeprøve . Begynn roughing i skyggene bruker Brush Tool , starter med mid - tone brun. Som sprekker og sprekker blir dypere , bør mørkere nyanser av brunt legges . Føl deg fri til å legge tilfeldige karakterer for en mer naturlig look.
9
mørkere høydepunktene litt på et nytt lag med tittelen " overlegg. " Har dette ved å endre pensel Mode til " Multipliser " med om lag 70 prosent opasitet . Velg en lys brun og legge varme toner til de hvite høydepunkter å myke dem .
10
På en ny layer merket " mørkere ", fremhever de mørke skyggene ved å velge en mørk brun fargeprøve . Sakte fylle i områder med Multiply pensel for å utdype sprekker og hulrom .
11
Lag et nytt lag merket " Shadows . " Dette vil være for skygger på rock som er støpt av solen. Endre pensel Mode til " Hard Light" og opacity til ca 50 prosent , og velg deretter en mørk grå fargekartet . Maling i store, skygget områder på klippen som sammenfaller med sollys.
Etterbehandling
12
Begynn å arbeide på detaljer på en ny layer merket "Detaljer ". Denne omfatter de mer innviklede elementer av rock , inkludert fremheve gode sprekker , dypere sprekker og justere høydepunkter. Justere høydepunkter kan også gjøres ved å slette deler av den opprinnelige " Base Gray " lag .
13
Velg en naturlig eller tørr pensel , og deretter gå til "Window "> " Børster . " Klikk på " spredning " og øke scatter prosentandel på scatter bar . Børsten skal nå ha en spredt ut partikkel utseende . Kontroller at " begge akser " er avkrysset.
14
Lag et nytt lag merket " Texture " og velg en pensel modus " Multipliser " med en tetthet på rundt 50 prosent . Velg en mørk brun farge fargekartet og lett over tilfeldige områder av fjellet for å gi inntrykk av tekstur .