datagenerert 3D-objekter er ofte brukt i filmer, TV , spill og grafikk . I det siste, hvis du ønsket å ha 3D i grafiske bilder , trengte du en 3D- modellering og rendering program som Maya å gjøre det. Men nå kan du legge 3D-elementer ved hjelp av Photoshop . Siden introduksjonen av Photoshop CS4 Extended , har Photoshop muligheten til å lage 3D-objekter inne i programmet . Det kan også importere 3D-objekter . Starte Prosjekt
Start med å åpne Photoshop. Deretter velger du "Fil " og klikk " Ny". Gjør pixel bredde, høyde , og oppløsning uansett hva du trenger til ditt prosjekt. Husk at alt du vil ha trykket på en stor skala eller med fine detaljer må ha en oppløsning på 300 piksler.
Making 3D-objekter
Gå til " Layers "panel , og klikk to ganger på " Nytt lag "-ikonet nederst. Velg " Paint Bucket " verktøy fra verktøylinjen, velger det midterste laget , og fyll den med svart. Deretter fyller det øverste laget med blått. Med den blå laget valgt , går du til menyen og velge "3D " , deretter "Ny form fra lag" og klikk ( for dette eksemplet ) " Cone . " Den "blå" av det blå laget har blitt brukt til den nye 3D- membran som nå vises .
Du kan bruke 3D- kontroller funnet på bunnen av verktøylinjen for å flytte og rotere objektet , eller endre størrelsen eller form . Male direkte på 3D- objekt ved hjelp av standard " Brush "-verktøyet på verktøylinjen. Du kan også bruke " Clone Stamp " og " Eraser " verktøy og gjøre valg.
Importere 3D i Photoshop
Photoshop kan importere Wavefront OBJ fil formatere direkte inn i programmet som et 3D- objekt. OBJ er den mest brukte filformatet for 3D-objekter . Velg " Layer " og deretter " 3D Layer ", og klikk " Nytt lag fra 3D- fil . " Bla til filen du vil importere , velg den og klikk "Åpne". 3D- objektet vil nå vises på lerretet , klar for redigering.