Opprette en Photoshop statue krever to bildekilder : en figur , for eksempel en hund eller menneske , for å bruke som en statue , og en tekstur , for eksempel stein eller metall , til bruk som overflaten av statue . Denne artikkelen forutsetter noen grunnleggende kunnskaper i Photoshop CS2 for Windows XP , som brukes . Men prosedyrene gjelder generelt for alle versjoner av Photoshop for alle operativsystemer . Du trenger
Photoshop
Texture image
bilde du ønsker å konvertere til en statue
Vis flere instruksjoner
en
Åpne figuren bilde i Photoshop . Bildet vises i bakgrunnen laget. Dobbeltklikk på bakgrunnslaget i " Layers " palett å fremme den til Layer 0 .
2
Kombiner "Magic Wand " og " Lasso " verktøy for å slette bakgrunnen. Fylle eventuelle hull på figuren med den farge som omgir gapet. Siden dette skal være en statue , er presisjonen ikke kritisk .
3
Velg hele bildet og konvertere den til svart og hvitt ved å velge "Image " menyen " Justeringer " og deretter " metning ".
4
Lysere noen svarte eller veldig mørke områder , for eksempel hår på hodet. Velg området ved hjelp av " Lasso " verktøy og deretter lette den ved å velge "Image" menyen " justering" og deretter "Lysstyrke /kontrast . "
5
Velg øynene og fylle dem med en medium grå farge.
6
Åpne et bilde av teksturen du vil bruke for overflaten av statuen . Dra teksturen på toppen av det originale bildet , slik at dette dekker alle deler av figuren. Teksturen vises i " Layer 1 ". Dette eksemplet bruker granitt.
7
Klikk på " Layer 0 " av "Layers " palett å velge det.
8
Bruke " Magic Wand Tool " klikk utenfor figuren på transparent bakgrunn . Pass på at " sammenhengende " tekstboksen er slått av slik at du kan velge alt unntatt figuren.
9
Klikk på " Layer 1" på "Layers " palett å velge det. Dine tidligere valg refererer nå til steinen tekstur. Trykk på " Delete"-tasten for å fjerne uønskede deler av stein tekstur. Bare et omriss av figuren forblir på steinen .
10
Velg " Multipliser " fra drop -down i " Layers " palett . Den underliggende figur Fotografiet vises gjennom steinen tekstur .
11
Velg " Image" menyen " justeringer" og " Levels " for å vise " Levels " dialog.
12 < p > Juster glidebryterne under effekttrinn til du finner en akseptabel kombinasjon av tekstur og figur. Dette eksemplet flyttes den svarte skyvekontrollen til 134 vises i den venstre "Output Level" -boksen. Klikk på " OK" -knappen for å godta endringene.
13
justere nivået kurvene på figuren , om nødvendig , å endre noen realistisk skyggelegging til noe tilnærmet en hard overflate . Klikk på " Layer 0 " for å velge det. Fra " Image" menyen , velg " Justeringer " og deretter " Curves " for å vise " Curves " dialog. Klikk på den diagonale linjen og flytte den til å justere skyggelegging. I dette eksemplet klikker på øverst til høyre og trekk som peker nedover til utgangsnivået er 229 . Klikk på " OK" -knappen for å godta endringene.
14
Glatt omrisset av figuren, om nødvendig , for å forbedre tekstur. Bruk noen av de " Blur " alternativer fra " Filter "-menyen .
15
Legg en bakgrunn lag hvis nødvendig. Dette eksempelet setter et nytt lag under " Layer 0" og fyller det med hvitt.
16
Lagre bildet .
17
18