Flest objekter absorberer fargen rundt dem og vann er en svært reflekterende overflate. Som et resultat av innvirkning av tid på dagen fargen på noen scene som involverer vann . Derfor , mørke blå og svart dominerer en nattlig hav scene . Hvis kunstneren bare har til hensikt å trekke havet selv , kan tiden på dagen som angis av fargene som kunstneren legger ned i vann , så vel som vanlige nattetid værforhold som tåke. Du trenger
Adobe Photoshop
Vis mer Instruksjoner
Rendering Nighttime Ocean Water
en
Velg en mørk blå for forgrunnen farge og svart for bakgrunnsfargen . Gå til filter drop- down menyen gjengi og kjøre skyer program .
2
Bruk fibrene filteret under render som er funnet under filteret drop- down menyen. Vend dette bildet til linjene er horisontale .
3
Duplicate dette laget . Sett blending mode på det nye laget til "skjerm ". Senk opacity til du er fornøyd med bildet .
4
Velg en ny blå for bakgrunnsfargen. Lag et nytt lag. På lag panel , finne nye fyll-eller justeringslag ikonet og velg " gradient ". En dialogboks skal dukke opp . Sett forgrunn til gjennomsiktig , stilen til lineær, vinkelen til 90 grader og skala til 100 prosent . Dette bør skape en tåkete effekt .
5
Senk opacity på dette laget til 65 prosent .
6
Finn liquidify filter , trykk T aktivere uroen verktøyet og gjøre nesten horisontale bevegelser over det midterste laget .