Making tegn turen er ganske lett å gjøre med animasjon programmer som Flash . Imidlertid kan enkle walking være en utfordring for de begrensede animasjon mulighetene i et program som Photoshop . Heldigvis, med litt innsats og planlegging kan du bruke Photoshop til å animere gå. Instruksjoner
en
Tegn din karakter. Tegn i direkte eller trekvart profil for å holde animasjon enkelt . Lag din karakter på fem lag fra bunn til topp : innsiden av beinet , inni armen , kroppen og hodet , utenfor beinet , utenfor arm . Tegn armer og ben rett ned fra skuldrene og hoftene med en liten bøy i knærne og albuene for et mer naturlig utseende .
2
Velg den indre arm med flyttingen verktøyet. Endre registrering punktet i verktøyalternativer paletten øverst på midten og roter indre arm -30 grader fra skulderen ( endre registreringen punktet vil forankre poenget med rotasjon på skulderen ) . Endre registreringen poeng for de øvrige lemmer , og rotere det indre ben 30 grader fra hofte ( i motsatt retning fra armen ) , en ytre arm 30 grader fra skulderen og de ytre ben -30 grader fra hoften .
3
Lag et lag gruppe for din indre arm og ben og gi den navnet " Inner Limbs Trinn 1 ". Lag en annen gruppe for ytre arm og ben som heter " Ytre Limbs Trinn 1 ". Duplisere gruppene fem ganger skiftende navnene til " trinn 2 ", " Trinn 3 " opp til "Step 6 " ( dette kan virke kjedelig , men Photoshop ikke lar deg spore et lag i ulike rotasjoner i løpet av animasjoner) . Pass på at "Inner Step " lag er under "Body " lag og " Ytre Step " lag er over "Body " lag .
4
Reduser opacity av hver laggruppe til 50 prosent (dette vil gi effekten av gjennomskinnelige lag , eller matpapir slik at du kan se gjennom ett lag til lagene under ) . Skjul alle lagene bortsett fra "Inner Limbs Trinn 2 ", " Ytre Limbs Trinn 2" og kroppen /hodet lag . Roter den indre armen og ytre ben 12 grader fra skulderen og hoften og den ytre arm og indre ben -12 grader fra skulder og hofte .
5
Skjul " Trinn 2 " laggrupper og vise " Step 3 " grupper. Roter hvert ben i samme retning som de foregående grupper, men det dobbelte av graden av rotasjon 12-24 . Gjenta for resten av trinnene økende grader av rotasjon til 36 , 48 og 60 år. Når du er ferdig vil du illustrere en halvdel av et trinn ( du kan vise alle lagene på en gang for å se utviklingen av lemmer) .
6
Åpne animasjonen paletten og klikk på " duplikater Valgt frames "-knappen til du har seks rammer viser . Velg " Frame 1 " og deretter vise kroppen /hodet og to " Trinn 1 " laggrupper og skjule de resterende laggrupper . Velg "Frame 2" og vise kroppen /hodet og " Trinn 2 " laggrupper ( gjemmer resten ) . Gjenta for hver ramme (du kan klikke på avspillingsknappen til enhver tid å se animasjonen ) .
7
Velg "Frame 2" til "Frame 6 " og klikk på duplikat rammer knappen igjen (du vil kopiere dem på slutten av animasjonen ) . Velg den nye "Frame 7 " gjennom "Frame 11 " og velg "Reverse Frames " fra animasjonen paletten innstillingsmenyen. De fem rammer vil nå spille i revers. Klikk på avspillingsknappen for å se karakteren din går .