Photoshop er et fantastisk stykke programvare . Hvis du kan forestille deg noe, kan du ha et bilde av det med Photoshop. Men det er en læringskurve , og noen av verktøyene kan være skremmende . The Pen verktøyet er et viktig verktøy for å velge med presisjon . Her er hvordan du bruker den. Du trenger
Photoshop
Computer
Vis flere instruksjoner
Ved å bruke Pen Tool
en
bruke pennen til å velge buede gjenstander . Hvis du prøver å velge en firkantet objekt , kan det hende at Square Marquee Selection verktøyet være en bedre innsats . Men når du prøver å velge en form som er enda moderat buet, er pennverktøyet den mest presise markeringsverktøy tilgjengelig i Photoshop .
2
Bruk Pen verktøy for automatisk lagrede valg . En av de store ting om Pen verktøyet er at det skaper en bane som kan bli omgjort til et merket område over og over. Dette er flott hvis du bestemmer deg for å gå tilbake eller ønsker flere versjoner av samme bilde valg .
3
Bruk pennen når du trenger presisjon. Andre valg verktøy kan velge visse typer objekter raskere , men ingenting kommer i nærheten av Pen verktøyet i presisjon avdelingen. Hvis du vil velge et objekt som er rett ved siden av noe du ikke gjør det, er pennverktøyet svaret.
Administrerende Paths
4
Bestem om du vil ha en nytt lag . Det er to måter å håndtere banene du vil skape med pen-verktøyet . Du kan endre disse alternativene når Pen verktøyet er valgt langs øverste verktøylinjen , på den aller venstre side. Det første alternativet kalles formlag . Når du starter en ny bane med Shape Layers alternativet, vil banen bli satt på et nytt lag opprettes automatisk og plasseres i lagpaletten . Men dette er ingen vanlig lag -dette er en justerbar formlaget . Du kan velge å fylle på din vei .
5
Velg Paths muligheten til å ha dine stier vises i Paths palett , hvis du ønsker å holde stier atskilt fra bildelag . Bruke Paths palett er litt forskjellig fra å bruke formlag . Mens hver unik bane vil opprette et nytt formlag hvis dette alternativet er valgt, vil hver bane vises på samme område i Paths palett med mindre annet er spesifisert . Hvis du bruker dine stier som valg områder , opprette og navngi en ny sti lag i Paths palett før du begynner hver ny bane. Ellers, når du konverterer én vei til et merket område , vil du konvertere alle dine veier og ender opp med å velge mye mer enn du ønsker.
6
Bruk fylle. Mange ganger , når du bruker pennen verktøyet, kan det være nyttig å sette innsiden av et utvalg for å fylle på med en farge etter eget valg. Dette kan være svært nyttig når du sporer en figur fra et eksisterende bilde . Siden fyll er en funksjon av den Justerbar Shape Layer opprettet da Shape Layers alternativet er valgt, er det mulig å slå tettheten av formlag ned til 30 % eller 40 % ved hjelp av eit lag , og skaper en semi -transparent lag som vil vise du nøyaktig det området du har vedlagt din vei.
Opprette Paths
7
Forstå ankerfester. Ankerpunkt er de punktene på en bane som definerer separate banen kurver. Hver gang du vil lage en ny kurve eller rett bane , opprette et nytt forankringspunkt . Ankerpunkt bør plasseres i noen få steder som mulig , og plassert på det laveste punktet på en kurve i forhold til apex . Ankerpunkt kan flyttes når som helst ved å holde Apple -knappen (Kontroll -knappen på en PC ) for å endre markøren til direkte valg verktøyet, som ser ut som flyttingen verktøyet bortsett pilen er hvit . Hver gang du klikker med pennen verktøyet, vil et nytt ankerpunkt bli opprettet, og en bane mellom det nye ankerpunktet og den forrige festepunkt . Når du oppretter et nytt forankringspunkt , vil den nye banen mellom nye og gamle ankerfester være rett . For å gjøre det til en kurve , klikk og dra . Dra vil skape et håndtak , som brukes for å betegne hvordan en kurve oppfører seg.
8
Forstå håndtak. Toppen av håndtaket du drar vil korrespondere med spissen av kurven du ønsker å lage . Så, ved opprettelse av et forankringspunkt på bunnen av en kurve , dra håndtaket rett opp til høyden av toppen av kurven. Ikke dra i håndtaket direkte til apex . Deretter oppretter du et annet festepunkt i bunnen av kurven motsatt den opprinnelige forankringspunkt . Når andre ankerpunktet er opprettet, vil en buet seksjon av banen vises mellom de to ankerfester , men ikke la gå til klikket ennå. Dra et håndtak fra andre forankringspunkt å korrespondere med det første ankerpunktet , og fortsette å endre disse håndtakene til din sti passer med kurven du prøver å velge . Det er alltid to håndtak på et forankringspunkt : en for å bestemme kurven for den siste eksisterende bane , og en som vil lede neste bane som er opprettet . Bruk denne andre håndtaket akkurat som du brukte første håndtaket på første ankerpunktet .
9
Forstå dynamisk banen modifisering. Hold nede Tilvalg -knappen mens Pen verktøyet er valgt for å få opp Handle Modification verktøyet. Med dette verktøyet kan du opprette nye håndtak fra ankerpunkt eller endre eksisterende håndtak. Holde nede Apple -knappen vil tillate deg å flytte ankerpunkt . Bytte til de legge til eller trekke anker - punkt verktøy vil tillate deg å legge til eller slette ankerpunkt til alle deler av banen.
10
Lag et utvalg fra en bane. Enten du holde banene i lagpaletten eller Paths palett , og skaper et utvalg fra en bane er like enkelt som å holde Apple -knappen og klikke formen ikonet ved siden av navnet på formen .