Microsoft Office PowerPoint har to forskjellige typer effekter som du kan legge til en presentasjon . Overganger gi en animert måte å bevege seg fra ett lysbilde til det neste , og animasjon ordninger la objekter på et lysbilde for å gå inn , understrekes , flytte og exit. Du kan utløse animasjon ordninger med et klikk med musen , eller de kan skje automatisk basert på tilpassede timings . Inngang
Inngang ordninger i PowerPoint er trolig den vanligste animasjoner som du vil bruke. De subtile effekter av Fade og Zoom tillate objekter for å komme inn på lysbildet , men gir et minimum av distraksjon . Andre ordninger som Fly inn eller Bounce gi mye mer visuell stil, men kan forårsake en distraksjon under en presentasjon . Tilpass animasjonsoppsett ved å klikke på " Animasjoner "-fanen og deretter klikke på " Effect Options" -knappen til høyre for ordningene . Det du kan tilpasse alternativene for animasjonen. Du kan justere timingen i Timing delen av animasjon kategorien .
Legges
Hovedvekten animasjon ordninger tillate deg å trekke oppmerksomhet til et objekt som allerede er på lysbildet . For eksempel, hvis du ønsket å understreke det andre punktet du har gjort etter at alle tre poengene ble vist på lysbildet, kan du bruke en vekt animasjonsoppsett . Vekt ordninger tillate deg å gjøre objektet flash eller bli fet, for eksempel. Du kan tilpasse vekt ved å justere effekten alternativer som å velge en vekt farge.
Bevegelsesbane
flytter objekter på lysbildet ved hjelp av en bevegelsesbane animasjonsoppsett . Bevegelsesbanen kan være pre - definert , for eksempel , kan det Loop , eller bevegelsesbanen tilpasses. Hvis du velger Custom Sti alternativet, vil banen begynne der du klikker på lysbildet og hvis du klikker igjen vil det skape et nytt segment på veien . Dobbeltklikk eller klikk på begynnelsen av banen for å stoppe tegningen .
Exit
Alle exit animasjon ordninger er det motsatte av inngangen ordninger. Så du kan falme noe inn og fade den ut av lysbildet når du ikke lenger trenger det. Det ser bedre å tilpasse exit animasjon slik at bevegelse eller timing av animasjonen er det motsatte av inngangen effekt også. Så hvis du har et objekt som flyr inn fra høyre og tar ett sekund å gjøre det, må objektet exit ved å fly ut til venstre og tar ett sekund å forlate.