Behovet for programvareløsninger for å løse spesifikke problemer er vanlig. For å administrere kravene til et program , programvareutvikling fagfolk benytter program design teknikker for å lage en brukbar og effektivt produkt . Typer
Ulike design teknikker representerer ulike skoler tanke relevant til prosessen . Tradisjonelle teknikker som fossen modell fremme iterativ overvåking og testing, mens smidig programvareutvikling arbeider for utstrakt kommunikasjon mellom utbygger og klient .
Time Frame
Effektiv programvare ingeniør avhenger ansvarlig tidsstyring . Aspekter av programmet design teknikker forsøke å regulere den tiden som kreves og sikre at fristene er oppfylt eller forvaltes effektivt.
Cost
Finansielle forhold påvirker programmet utviklingsprosessen og program design teknikker som mål å redusere tiden brukt på et prosjekt , og derfor minimere økonomisk investering.
Process
Først blir krav hentet fra klienten , og disse kravene er brukt til å produsere en løsning programvare . Prøving og integreringen følger for å bekrefte stabiliteten av programmet. De siste trinnene inkluderer utplassering og opprettholde programmet .