Hvis du ønsker å bli en programvare tester eller ønsker du å bli flinkere til din nåværende posisjon, er kvalitetssikring i ditt daglige arbeid avgjørende. Det er mange ting å vurdere , for eksempel dokumentasjon, metoder og forretningsregler . I tillegg vil du også trenger å faktor i tiden som er nødvendig på vegne av fageksperter . Dine fageksperter kan ha en begrenset mengde tid tilgjengelig for deg og kan heller ikke være tilgjengelig for å svare på dine spørsmål når du trenger dem besvart . Når det er sagt , må du vite hvordan du skal navigere et program og sørge for at utviklerne har kodet søknaden korrekt og nøyaktig til dine personlige tidsfrister. Du trenger
en datamaskin med Internett-tilgang
en lenke til programmet
en pute av papir
en penn eller blyant
Vis flere instruksjoner
1
Finn URLen eller programvare miljø link hvis teste en web - basert applikasjon . Hvis testing av ikke -web programvare , og deretter sørge for at du har alle kjørbare filer på datamaskinen din og at du har de nødvendige innloggingsdetaljer uansett programvaren type.
2
Finn ut om det er flere miljøer , for eksempel som en sandkasse , siden det er mulig at noen funksjoner kan konfigureres i et miljø over en annen før lagt til produksjon for allmennheten å bruke.
3
Forskning om det finnes tilgjengelige test scripts deg kan følge slik at du vet nøyaktig hvordan en funksjon er å fungere . Hvis det ikke er noen tekst scripts tilgjengelig, kan du finne at det er relaterte dokumenter for å hjelpe deg med å bestemme hvordan systemet er designet for å fungere. Noen eksempler på relaterte dokumenter inkluderer funksjonelle spesifikasjoner , business regelen filer og bruke saksdokumenter , generelle arbeidsflyt og testplaner .
4
Finn ut om selskapet som du tester abonnerer på noen testing praksis som Microsoft eller SCRUM . De testing standarder kan være forskjellig for web - baserte applikasjoner versus ikke- web programvarepakker .
5
Fokus på funksjonelle problemer og konsistens faktorer. Eksempler på funksjonelle problemer kan omfatte felter ikke oppfyller en mulighet til å navigere en skjerm med og uten bruk av en mus . Mens, konsistens faktorer kan inkludere skrifttype , bord , stiler og fargebruk .
6
Sørg for at hvorvidt spesifikasjonen dokumenterer eksisterer at du har samtaler med skaperne av programvare som forskere eller utviklere før du skriver bugs . Sørg også for å finne ut om varen finnes faktisk er en feil ( noe som er feil ) , en funksjon ( noe som kan virke galt , men er faktisk så laget ) , en konfigurasjon problem ( noe som bør være slått på i bakgrunnen for deg før du begynner testing) eller et kjent problem (noe som allerede er dokumentert som en bug før testing din ) .
7
Lag en generell flyt dokument (for å fange oppgave eller skjerm rekkefølge) eller regneark som hjelper andre som tester funksjonalitet etter at du ( kanskje i en senere versjon av programvaren ) . Dette kan hjelpe deg nå, og andre senere . For eksempel, hvis du tester nye funksjoner i et system , mens andre kan komme bak deg i en senere versjon av koden og teste akkurat det samme . Den andre gangen funksjonaliteten er testet kalles regresjon testing.
8
Test som om du er en bruker (kjenner målgruppen ) . Sørg for å forstå hvorfor og for hvem programvaren er designet . Å vite denne informasjonen vil tillate deg å vite om hvert felt eller drop- down er i riktig rekkefølge, og selv om de er på den høyre skjermen . Kanskje test fra flere roller - kan kreve flere pålogginger
9
Sikre opplysninger om andre skjermen mislighold riktig fra første eller forrige skjerm , hvis informasjonen er bygget fra en skjerm til den neste . . Noen ganger informasjon mislighold fra en skjerm som ikke var det sist navigert skjermen .
10
Document alle spørsmål i saken dokumentasjon programvare , også kjent som en bug tracking software . Dette vil varsle utviklere om hva som må fikses . Det vil også tillate deg å spore når , om og hvordan problemene er løst .