Informasjonsteknologi systemutvikling følger en formell prosess som fordeler både systemutvikler og IT-system klienten. Når et nytt IT-system er rullet ut i en bedrift eller virksomhet , påvirker forandring virksomheten langs to forutsigbare baner. IT-systemet endrer organisasjonen , og hvordan den styrer og bruker informasjon . Fordi teknologien endrer seg så raskt , de nye systemene også skaper behov for endelig evaluering etter at de er på plass . Endringene kan skape behov for oppgraderinger , modifikasjoner, eller muligens flere IT -systemer management software. Analyse
Prosessen med å rulle ut et nytt IT system management begynner med analyse av det eksisterende systemet . Programvareutviklere må vurdere tre sett av kriterier: Hva er styrkene og svakhetene ved det eksisterende systemet ? Hva er de nåværende og forventede behov i organisasjonen , og hva trenger de den nye ITSM pakke å gjøre for dem ? Til slutt må de IT-løsning utviklerne avgjøre om eksisterende teknologi , både maskinvare og programvare , kan bygge bro over gapet mellom behov og krav ? Disse sett av variabler bestemme prosessen med å utvikle noen nye ITSM løsning.
Design
Utformingen fasen av livssyklusen bruker informasjonen samlet i første trinn , og utvikler en ny ITSM løsning. Designere ta hensyn skalerbarhet , og hvis bedriften vil ha nytte av en hyllevare løsning, eller hvis et egendefinert program er nødvendig. Ved utforming av tilpassede programmer, må det endelige produktet være i stand til å kommunisere med eksisterende applikasjoner , eller dens effektivitet vil være begrenset og raskt utdatert .
Opplæring og implementering
< p > Trening og gjennomføringsfasen presentere de vanskeligste testene for ITSM utviklere , IT systemutviklere er vant til å jobbe med programmering og teknologi . Likevel er det den menneskelige grensesnittet aspektet av programvare system som avgjør den totale suksessen til svikt i prosjektet. Personalet må støttes som de overgangen fra det kjente til det ukjente , og som de lærer styrker og begrensninger i det nye systemet . Unnlatelse av å støtte og trene brukere under disse fasene fører til økt klient frustrasjon og kan påvirke ITSM utviklere ' omdømme og posisjon i markedet.
Testing
livsløpet til en ITSM utvikling tar ofte år , og ikke måneder , mellom den innledende utvikling og implementering. Følgelig kan markedet miljøet har endret seg i løpet av utviklingsprosessen, eller ny teknologi eller maskinvare blir tilgjengelige . Derfor når et nytt system er på plass, bør utviklerne teste deres arbeid og avgjøre om det oppfyller utviklingsmål , og hvis det kan forbedres .
Evaluering
evaluering innebærer å få tilbakemeldinger fra kundene på systemets drift. Oppfyller systemet alle beregninger? Er det enkelt å bruke? Er det svakheter som enten var ikke forutsett eller savnet i utviklingen syklus ? Testing og evaluering fører tilbake til begynnelsen av syklusen , og software oppgraderinger, eller eventuelt erstatte .