Programvareutvikling selskaper bruker ulike metoder for å utføre kvalitetssikring ( QA ) . På grunn av den komplekse natur av programvare og hvordan den kommuniserer med operativsystemer og maskinvare , må bedriftens QA teamet utfører strenge tester for å sikre at alle programvarens funksjonene fungerer under varierende forhold og scenarier . Bruker Aksept Testing
Bruker aksept testing ( UAT ) er den fasen av programvare QA der sluttbrukeren av programvaren tester programvare for funksjonalitet. Begge software testing fagfolk samt nontechnical programvare brukerne utføre UAT testing og gi innspill på brukbarheten av programvaren , og hvis det virkelig tilfredsstiller deres behov. UAT testing er en av de viktigste testing faser fordi det ofte er den siste fasen av testing som foregår før programvaren er utgitt i sin produksjonsmiljø .
Regression Testing
< p> Selskaper oftest utføre regresjon testing etter en endring er gjort i den opprinnelige programvaren. Hovedmålet med regresjon testing er å sikre at endringen gjøres ikke forstyrrer eksisterende funksjonalitet i programvaren . Dersom et selskap gjør programvare endres ofte , så det må også utføre regresjon testing ofte. Programvare QA testere utføre testene ved å trene et sett av bruksmåter , som representerer vanlige bruker , eller scenarier , av programvaren .
Integreringstesting
Integrasjon testing sikrer at forskjellige komponenter av programvaren arbeide sammen med hell for å oppfylle et funksjonskrav av programvaren. Testen sakene som QA testere bruker i integrering testing er designet for å trene de ulike komponentene i programvaren. Integrasjon testing er det som validerer , eller oppheves , de forutsetninger som programvareutviklere gjør når de kode ulike biter av programvare som de senere kombinere .
Unit Testing
Unit testing kommer på begynnelsen av testing faser. Utviklerne selv noen ganger utføre enhet tester , før deres programvare er gått av til QA-avdelingen . Unit testing undersøker små biter av kode som er så vidt testbare . Enhet tester kan gi utviklere et bedre inntrykk av hva deres kode vil gjøre når henrettet , og dermed unngår feil og redusere mengden av problemer som QA-avdelingen finner.