Apple gjør det enkelt for deg å utvikle apps for iPhone . Den Software Development Kit ( SDK ) gjør det mulig å utvikle apps og laste dem opp til Apple Store . Du får så 70 prosent av verdien når noen laster ned appen . Det er en innovativ forretningsmodell ; Apple trenger ikke å ansette programmerere og utviklere arbeider med egne ideer i sitt eget tempo . SDK
SDK består av noen generelle rammer for apps og en samling av " objekter." Disse objektene er pakker med kode som inneholder spesifikke instruksjoner for hva du skal gjøre i visse situasjoner. Instruksjonene er kalt "metoder ", og utbygger må si hvilke metoder som er brukt , når de brukes , og hva de skal gjøre når de brukes. En av de mest brukte gjenstander er UIPicker . Brukergrensesnittet står for User Interface , metodene i UIPicker er utsagn som ser ut som dette : IF { noen handling fra brukeren } oppdages, DO { noe konkret til et annet objekt }
Taping og Knipe .
Noen av de tingene som en bruker kan gjøre med en iPhone app er å trykke på en knapp - med en eller to fingre - eller sette to fingre og deretter klemme dem sammen . Vanligvis , trykke på en knapp fører til en ny skjerm skal vises ( den nye skjermen er kontrollert av et annet objekt ) . Klemming er vanligvis gjort på et bilde eller et kart , og det betyr å krympe bildet . Sette to fingre ned og deretter spre dem fra hverandre har motsatt effekt . Alle disse reaksjoner for brukeren å trykke på skjermen , er beskrevet i fremgangsmåtene UIPicker . Du aldri bruker alle metodene i enhver situasjon , men metodene du bruker må være beskrevet i UIPicker .
Andre UIPicker Metoder
skyve en finger sammen et bilde er også en UIPicker metode og det er flere måter å gli (hver er en annen metode ) . Noen av de viktigste kontrollene (for eksempel strømmen og låse opp) er glidere - vertikale eller horisontale striper med forklarende etiketter. Skyve fingeren langs disse strimler utløser en av de UIPicker metoder , forårsaker uansett handling utvikleren beskrevet . Enkelte kontroller (for eksempel tidtakeren ) er bilder av hjul med tallene , og lysbilder brukes til å rotere hjulene til de ønskede posisjoner . UI metoden ikke bare registrerer retning av raset , men også sanser hastigheten på lysbildet , slik at du kan rotere den virtuelle hjulet sakte eller raskt .
Opplasting App
< p > å utvikle en iPhone app, kopiere en av programmets rammer inn i en ny mappe . Deretter se på alle objektene du skal bruke. Endring metodene (og andre parametre ) for de relative stedene. For eksempel, vil du bli beskriver alle brukerinteraksjon ( fingre berører skjermen) i UIPicker objektet , og du vil være som beskriver hva du skal gjøre for hver rørende " event" i metoder for UIPicker . I andre objekter brukeren beskriver hvordan skjermbildene vises og hvordan de ser ut . Når alle endringene er gjort til alle objektene er ferdig app testet og deretter sendt til Apple Store .