| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • WhatsApp
  • WordPress
  • Chrome
  • Discord
  • Amazon
  •  
    Datamaskin >> Software >> Software Development Selskaper >> Content
    Hva differensierer eller forskjellige stadier av livssyklus for programvareutvikling?

    Stadier av programvareutviklingslivssyklusen (SDLC)

    Software Development Life Cycle (SDLC) er en strukturert prosess som leder utviklingen av programvare fra unnfangelse til distribusjon og utover. Det sikrer konsistens, kvalitet og effektivitet gjennom hele prosessen. Mens de spesifikke stadiene og navnene deres kan variere avhengig av metodikk og organisering, er her de vanligste:

    1. Planlegging og kravsamling:

    * Identifiser problemet: Definer programvarens formål og problemet den tar sikte på å løse.

    * Samle krav: Bestem programvarens funksjonalitet, funksjoner og brukerbehov gjennom intervjuer, undersøkelser og dokumentasjon.

    * Mulighetsanalyse: Vurdere prosjektets tekniske og økonomiske levedyktighet.

    * Project Scope Definisjon: Definer prosjektets grenser og leveranser tydelig.

    * Lag en prosjektplan: Utvikle et veikart som beskriver tidslinjer, milepæler, ressurser og budsjett.

    2. Design:

    * Systemdesign: Definer programvarens overordnede arkitektur, komponenter og interaksjoner.

    * Databasedesign: Design strukturen og forholdene til dataene som vil bli lagret og administrert.

    * Brukergrensesnitt (UI) design: Lag de visuelle layout- og interaksjonselementene for programvarens brukergrensesnitt.

    * programvarearkitekturdesign: Definer de tekniske detaljene i programvarens struktur, komponenter og hvordan de vil samhandle.

    3. Utvikling:

    * koding: Skriv kildekoden basert på designspesifikasjonene.

    * testing: Kontroller kodens funksjonalitet og identifiser eventuelle feil eller feil.

    * Integrasjon: Kombiner forskjellige programvarekomponenter i et sammenhengende system.

    * versjonskontroll: Spor endringer i kodebasen og sikre samarbeid mellom utviklere.

    4. Testing:

    * enhetstesting: Test individuelle kodemoduler eller enheter.

    * Integrasjonstesting: Test hvordan forskjellige komponenter samhandler med hverandre.

    * Systemtesting: Test hele systemet for å sikre at det oppfyller kravene.

    * Brukerakseptstesting (UAT): La sluttbrukere evaluere programvaren for å sikre at den oppfyller forventningene deres.

    5. Distribusjon:

    * Utgivelsesplanlegging: Bestem distribusjonsplanen og planlegg alle nødvendige infrastrukturendringer.

    * distribusjon: Installer og konfigurer programvaren på målmiljøet.

    * Validering etter distribusjon: Kontroller at programvaren fungerer riktig i det tiltenkte miljøet.

    6. Vedlikehold og støtte:

    * Bug Fixing: Adressere eventuelle feil eller feil som blir oppdaget etter distribusjon.

    * Forbedringer: Legg til nye funksjoner eller funksjonaliteter basert på tilbakemeldinger fra brukerne og markedstrender.

    * Sikkerhetsoppdateringer: Implementere oppdateringer og oppdateringer for å adressere sikkerhetsproblemer.

    * Teknisk support: Gi hjelp til brukere og ta opp problemer eller spørsmål de måtte ha.

    Merk: Noen stadier kan kombineres eller itereres avhengig av den valgte SDLC -metodikken. For eksempel understreker smidige metodologier iterativ utvikling og hyppig testing gjennom hele prosessen.

    Å forstå de forskjellige stadiene i SDLC er avgjørende for vellykket programvareutvikling. Det lar teamene planlegge, administrere og utføre prosjekter effektivt, og sikre programvareløsninger av høy kvalitet.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Er det en liste over programvareselskaper i Abu Dhabi? 
    ·Hvordan blir jeg en forhandler av Microsoft-produkter 
    ·Hvorfor er programvareendring uunngåelig? 
    ·Hvorfor er testing viktig i livssyklusen for programvar…
    ·Hvem er administrerende direktør i CitiFinancial Inc? 
    ·Hvem oppfant programvare? 
    ·Hva er en programvareutvikler? 
    ·Hva var det første dataselskapet som startet i en gara…
    ·Stilig navn til ditt nye firma? 
    ·Hvorfor er dataprogramvareingeniører viktige for store…
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan kan jeg laste ned Ares for Free 
    ·Hvordan lage Hengende Dirt in Photoshop 
    ·Interiør Design Programs for Free 
    ·Hvordan Lås tekstbokser i Word 
    ·Hva er forskjellen mellom enkelt flåttskilt og dobbelt…
    ·Hvordan bruke TextExpander 3 & DropBox 
    ·Hvordan motvirke en Human Tower Rush i Warcraft 3 
    ·Hvordan vinne Giveaways på Instagram 
    ·Slik Sync Lotus Notes Med Palm Programvare 
    ·Hvordan kopierer du et helt regneark og alle dataene i …
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/