Hvis du liker å spille den kjente første person shooter spill " Unreal Tournament 2004 ," du kan lei av de samme gamle kart og ønsker å prøve noe nytt . Bruke UT2004 Editor kan du lage dine egne kart , lagre dem og invitere vennene dine til å teste dem i løpet av en intens death match . Du kan opprette rom , legge til lys og gjenstander og selv legge gyte poeng . Selv om redaktørens grafisk brukergrensesnitt kan være skremmende , og skaper et enkelt kart er enkel oppgave. Du trenger
UT2004 Editor
Vis flere instruksjoner
en
Start " UT2004 Editor ", det tar litt tid før det fullt laster inn alle ressurser . Den UT2003 Editor-vinduet er delt inn i fire seksjoner : tre viewporter øverst i vinduet og , i perspektiv nederst
2
Hold venstre museknapp og flytte musen i perspektiv synsfeltet til . flytte på bakken. Hold høyre museknapp og beveg musen for å snu. Hold både venstre og høyre museknapp og beveg musen for å gå opp og ned.
3
Velg " CubeBuilder " verktøy fra verktøykassen på venstre side av vinduet å begynne å bygge din første rommet. Den CubeBuilder Properties vinduet kommer opp .
4
Dobbeltklikk på " Høyde " verdi og endre den til " 512 ". Endre " lengde " og " bredde" verdier til " 512 ". Du kan velge forskjellige verdier for å forme rommet annerledes.
5
Klikk "Build " og lukk CubeBuilder egenskaper vinduet. Rommet ditt ser ut som en wireframe kube i midten av perspektivet synsfeltet .
6
Lag rommet ved å klikke på " trekke fra "-knappen i venstre verktøykassen . Rommet har nå tekstur .
7
Klikk på " View" -menyen øverst i vinduet, og klikk på "Show Texture Browser" til å begynne å velge en tekstur for rommet ditt .
Side 8
Klikk "Open" og velg " AbaddonArchitechure " pakken . Den inneholder alle teksturene du trenger. Klikk på " All" for å vise alle teksturer .
9
Venstre-klikk på et av kuben ansikter og trykk deretter på "Shift " og "B "-tastene samtidig for å velge alle andre ansikter .
10
Klikk på en av teksturer å bruke den til ansiktene . Hvis du vil bruke en annen tekstur til en av ansikter , venstreklikk for å velge den og velg en annen tekstur .
11
Høyreklikk på en kube ansiktet og velg "Legg til lys her " fra resulterer menyen for å legge en lys på det ansiktet.
12
Klikk på " Build" og "Bygg alle" for å se hvor mye lys på kartet. Hvis du ikke er fornøyd , legge til et lys til et annet ansikt . På dette punktet , er lyset som kommer ut av veggen , slik at du må legge en lyskilde .
13
Klikk på " Vis" og velg " Show StaticMesh Browser . " Klikk "Open" , og åpne " Comp " pakken . Klikk på " alle" for å se alle masker ( objekter) .
14
Klikk " CompLightb ", høyreklikk på en av ansikter og velg "Legg til Static Mesh comp.miscellaneous.CompLightb " å legge til en lyskilde. Du kan legge til så mange lyskilder som du trenger.
15
Høyreklikk et sted på gulvet og velg " Legg Player Start her " i menyen som vises for å legge en spiller spawn punkt. Du bør legge minst tre gyte poeng å sørge for at spillerne dine gyter på forskjellige steder.
16
Åpne "View "-menyen og velg " Nivå Options . " Utvid " LevelInfo " node , klikk på " DefaultGameType " og endre det fra " BonusPack.xLastManStandingGame " til " xGame.xDeathMatch " for å endre din spilltype fra Last Man Standing til Deathmatch .
17
Gå til " ; File "-menyen og velg" lagre "for å lagre den nye kartet. Navnet på kartet ditt må begynne med " dm - " eller " DM - " , ellers Unreal Tournament vil ikke anerkjenne den. Velg en mappe der du vil lagre kartet og klikk på "Lagre".