Konvertering 2D- bilder til tre dimensjoner i Java 3D kan virke som en skremmende prosess . Heldigvis Java 3D API - inkluderer flere verktøy og funksjoner for å automatisere mye av konvertering - eller programmeringsgrensesnitt . Den nøyaktige prosessen som kreves avhenger av din spesielle image og hvordan du vil at den skal se ut, men disse enkle verktøy vil gjøre konverteringen så smertefri og enkel som mulig. Når du har kjørt dem , så kan du gjøre de enkelte nitpicky vektor modifikasjoner for å få bildet ser perfekt. Du trenger
Java 3D API installert
Vis flere instruksjoner
en
Åpne bildet i Java 3D.
2
Velg " ConvolveOp "fra" Filter "-menyen . Dette er det mest nyttige verktøyet for slike konverteringer , så det kan automatisk få ditt bilde bemerkelsesverdig langt i konverteringen.
3
Klikk på " Create" på neste vinduet for å implementere filter . Ditt bilde vil nå se mye nærmere den tredimensjonale bildet du ønsker .
4
Velg " Vector " fra " Insert"-menyen .
5
Begynn å tegne vektorer på bildet langs oppfattes Z - aksen - som avhenger av bildenes innhold - for å legge tredimensjonale detaljer. Hvis du har en kule skyte mot betrakteren , for eksempel, ville man oppfattet Z - aksen være fra pistol til kulen. Vektortegning kan være en prosess med prøving og feiling , spesielt hvis du er ny på det. Bruk " CTRL + Z " vil angre alle feil du gjør . Ikke bry deg om at bildet ser litt hakkete med vektorer lagt til, fordi det neste trinnet vil jevne det ut.
6
Run " Extrusion " fra " Verktøy"-menyen på bildet . Dette ligner på ConvolveOp i at det automatiserer en grunnleggende 3 -D -prosessen , men det virker ut vektorene du har, glatter ut bildet og slik at det ser mer naturlig ut.
7
Se hvordan bildet ser . Hvis du ønsker å endre det , kan du angre Extrusion ( "CTRL + Z ") , endre vektorer tilsvarende og deretter gjenta Extrusion . Hold gjør dette til du får 3 -D bilde du ønsker .
8
Lagre bildet .