Hvis du vet hvordan å designe en webside ved hjelp av HTML og CSS , og du har en viss forståelse av JavaScript, kan du lage dine egne Web- app spill for iPod Touch og iPhone . Reglene er noe annerledes for Apple iOS-enheter på grunn av forskjeller i skjermstørrelse og på hvilken måte brukerne samhandler med websider på en iPod Touch, i motsetning til brukerne utstyrt med en mus . Mange tutorials , prøve sider og kodesnutter er tilgjengelig i Safari Development Library som du kan bruke som grunnlag for din egen web app spillet . Instruksjoner
Komme i gang
en
Forskning Apple Safari Development Bibliotek for ideer om hvordan å designe spillet . Dette nettstedet inneholder nyttige tutorials , demoer og eksempelkode for alle slags iOS Web apps . For eksempel tilgjengelige tutorials inkluderer eksempelkode for en TicTacToe spill og en dam spill, begge designet i HTML5 og konfigurert for frakoblet avspilling .
2
ned eksempelkode fra Safari Development biblioteket eller fra andre tutorials opprettet av erfarne iOS Web app utviklere . Høyreklikk på hver fil , velg " Åpne med ", og deretter åpne hver fil i Notepad eller Web design software som Dreamweaver .
3
Høyreklikk på Web - baserte spill utformet i HTML5 , JavaScript og CSS , og velg "View Source " for å se koden som brukes til å lage spillet . Legg merke til at mye av den ønskede koden lagres på andre sider. Søk etter koblinger og skript med " . Html ", " . Js " og " . Css " extensions . Skriv inn disse linkene inn i et nytt nettleservindu for å se dem , ved hjelp av samme rot katalog som den siden du er på. For eksempel hvis en side er på " example.com ", for å vise en link for "/scripts /sample.js , " du ville skrive " example.com /scripts /sample.js " for å åpne den siden i nettleseren din.
skape innhold
4
Bruk CSS "
" koder for å spesifisere størrelse og formatering av spillinnhold og support sider. Unngå å bruke ramme sett som ville tillate rulling rammer nestet i en webside.
5
Design sider og bilder holde minnet begrensninger av iPod Touch i tankene. For eksempel er størrelsen på bilder på en iPod Touch med mindre enn 256 MB RAM 3 megapiksler , grensen for en enhet med mer RAM er fem megapiksler
6
Hold Javascript henrettelser under 10 sekunder . . Hvis koden tar lengre tid å utføre , kan den henge på en iPod Touch.
7
Begrens den totale sidestørrelsen for web - basert spill under 30 MB, inkludert bilder og andre filer som brukes av Web app .
8
Gjør deg kjent med iOS -spesifikke kommandoer for å effektivisere spill for iPod Touch. Bruk for eksempel "touch " hendelser som " touchstart " og " touchend " heller enn mus kommandoer som normalt brukes i Web -side design . Safari Developer Library sample koder vil også gi deg " WebKit " kommandoer utnytte iOS - spesifikke funksjoner , som for eksempel tekst områder og knapper .
Testing the Game
9
Åpne et nytt vindu i nettleseren og gå til Apple.com /safari . Last ned og installer nettleseren Safari ved å følge instruksjonene på nettstedet. Endre User Agent vil gjøre Safari på datamaskinen oppfører seg som det ville gjort på en iPod Touch.
10
Launch Safari og gjøre den " Utvikle "-menyen synlig på toppen av skjermen ved å klikke på "Innstillinger" ; under Fil -menyen , og velg deretter " Vis Utvikle -menyen i menylinjen" alternativet
11
Klikk på " Utvikle "-menyen . . Velg " User Agent " etterfulgt av " Other ". En dialogboks åpnes med et tekstfelt . Markere og slette innholdet i tekstfeltet , og deretter lim inn følgende kode i tekstfeltet : " Mozilla/5.0 (iPod , U, CPU som Mac OS X; en) AppleWebKit/420.1 ( KHTML, som Gecko ) Versjon /3,0 Mobile/4A93 Safari/419.3 "
12
Test spillet ved hjelp av Safari nettleseren på datamaskinen din før du laster den opp til en webserver . Andre nettlesere , som Internet Explorer og Firefox , vil ikke vise spillet på nøyaktig samme måte . Etter at du har lastet opp spillet til en server, teste det mye på en iPod Touch bruker Safari nettleser på enheten.