Utvikling for Macintosh OS X har aldri vært mer attraktiv , siden dette er første gang at Apple har vært i stand til å få betydelig terreng i markedet for bærbare . Det er ikke å si at Microsoft Windows -operativsystemet ikke fortsatt dominerer markedet . Utviklere av alle typer opplever at OS X er ikke bare en levedyktig utviklingsplattform. Apple Corp tilbyr verktøy for å hjelpe deg med å utvikle for Mac i en praktisk beliggenhet og tilbyr en god del dokumentasjon for å støtte utviklerne - en klar fordel, spesielt for mindre programutviklere . Du trenger
Internett
Intel - baserte Apple Macintosh datamaskin
Vis flere instruksjoner
utvikle et spill for Mac OS X
en
Gjør deg kjent med Mac OS X. det er viktig å være godt bevandret i drift og tekniske forskjeller mellom Windows-plattformen før du begynner å utvikle et program på Mac-plattformen . Hvis du har brukt OS X som din hjemme eller på jobb operativsystem , så har du sannsynligvis vet nok om de generelle driften av operativsystemet og sannsynligvis bare trenger å undersøke noen av de tekniske forskjellene mellom det og utvikle for Microsoft Windows.
2
Registrer deg som Mac -utvikler . Dette gjøres på Apples nettside og koster $ 100 i året . Dessverre kan denne kostnaden ikke unngås. Melde som utvikler gir deg tilgang til fullversjoner av Mac utviklingsverktøy , for eksempel Xcode og integrert utviklingsmiljø (IDE ) som må brukes ved utvikling av programmer for Mac . Det høres kanskje rart ut hvis du kommer fra en verden av Windows eller Linux , men hvis du ønsker å utvikle for Mac du er nødt til å venne seg til å bruke XCode og de andre Apple- utviklingsverktøy.
3
Last ned og installer utviklerverktøy . Denne prosessen enkel - bare følg instruksjonene på skjermen . Det er viktig å merke seg at disse verktøyene vil bare installere på Intel - baserte Mac-maskiner , så du er nødt til å kjøpe en moderne Mac ( hvis du ikke eier en allerede) .
4
Gjør deg kjent med Xcode og Interface Builder , som er et verktøy for å bygge standard " Mac -lignende" grafiske brukergrensesnitt . Apples utvikler nettstedet inneholder dokumentasjon og tutorials for disse to verktøyene . Dermed, hvis du er kjent med noen annen IDE og grensesnitt - bygningen verktøy , bør du ikke trenger mer enn en " rask gange " gjennom disse verktøyene ' spesielle funksjoner .
5
Type spillet ditt faktiske koden . Når du er ferdig med dine koding, kan du bruke Xcode er debugging funksjoner for å se etter feil . Når spillet er klart til å bli " alpha testet ", kan du gjøre det rett på Mac- maskinvare.