Texture er et HLSL gjenstand som brukes for Microsofts Direct3D bilde koding. Den lar deg endre overflateteksturen , gi dine kreasjoner realistiske opptredener . Når du legger til tekstur koden , må du oppdatere den fulle HLSL objekt å laste inn de nye modifikasjoner . Dette vil gjenskape prosjektet , som omfatter teksturen koden . Oppdatere tekstur og HLSL er enkel i Direct3D . Du trenger
Direct3D
Vis flere instruksjoner
en
Åpne din Direct3D HLSL kode .
2
Bla til blokken med kode kontrollere området der du ønsker å oppdatere tekstur .
3
Lag ett av følgende subblocks i blokken med kode.
p Hvis dette området er todimensjonal, Type : Texture2D [ ] NAME
p Hvis det er tredimensjonal , type: Texture3D [ ] NAME
4 Change " NAVN " til hva du ønsker å navngi tekstur. Dette må være ett ord ( understrek er OK) .
5
Change " TYPE" til den type tekstur du ønsker å lage . Det er mange, ta kontakt med manuell for den fullstendige listen
6
Klikk "Ctrl " pluss " S " for å lagre . . Objektet forhåndsvisning vil ikke oppdatere .
7
Avslutt Direct3D .
8
Åpne Direct3D koden du nettopp lagret. Dette vil oppdatere objektet . Du vil nå se teksturen på plass .